Nehodu má podle všeho na svědomí technická závada – upadlý kardanový hřídel. „Tyč se zabořila do tratě – a následně došlo k nadzvednutí zadní části vozu a vykolejení jednoho podvozku," upřesnil Drápal.

Práce na místě komplikoval fakt, že k nehodě došlo v nepřístupném místě. Hasiči, kteří odčerpávali naftu z proražené nádrže, aby se nedostala do Vltavy, se dokonce museli přepravit na člunu z druhého břehu. Také pro poruchovou četu znamenala špatná dostupnost místa komplikace – měla totiž na svědomí, že vrátit vlak na koleje se podařilo až v sedm ráno. Výměna poškozených pražců pak pokračovala až do poledne.

Vlaky České dráhy odkláněly přes stanici Měchenice, odkud byla zajištěna náhradní autobusová doprava do Davle.

Čtěte také: Mezi Davlí a Vraným vykolejil vlak, nikomu se nic nestalo