O nehodě informoval dopravní podnik na twitterovém účtu, který přináší aktuální informace o Pražské integrované dopravě. Krátce před 13. hodinou se objevila zpráva o omezení na trase mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova, které platilo pro linky 6, 16, 22 a 23.

O několik desítek minut později byl zveřejněn příspěvek, který předpokládal obnovení provozu za dvě až tři hodiny.  "Všechny tramvajové linky jsou obousměrně odkláněny přes Nuselské údolí, kromě linky 23, která je ukončena v zastávce Podolská vodárna," informoval dopravní podnik. Po necelé hodině dodal, že kvůli nehodě MHD kolabuje, zpoždění nabírají i další tramvajové linky. "Pro cesty po centru doporučujeme využívat především linky metra," psalo se v dalším tweetu s tím, že mezi náměstím Míru a Karlovým náměstím byla zavedena náhradní autobusová linka číslo X22. Provoz se do normálu začal vracet krátce po půl čtvrté odpoledne.

"Při srážce dvou tramvají na zastávce Štěpánská utrpělo zranění přibližně dvacet osob, jedná se o lehká poranění. Na místě zasahuje pět posádek rychlé zdravotnické pomoci, jedna lékařská, inspektor a speciální vůz Atego," popsala zásah zdravotnické záchranné služby mluvčí Jana Poštová. "Většinou se jednalo o pohmoždění krční páteře, hlavy a hrudníku. Všichni pacienti byli při vědomí," doplnila.

S nakládáním zraněných cestujících do sanitek pomáhali záchranářům také hasiči. Nikoho však z havarovaných tramvají nemuseli vyprošťovat.

Policisté v Ječné ulici vyšetřovali okolnosti srážky a snažili se řídit provoz. "Vozidla jezdí jedním jízdním pruhem," sdělil na Twitteru mluvčí pražské policie Jan Daněk. Policejní fotografie zachycují, kterak se "dominovým" efektem doslova zarazí postupně jeden vagon do druhého. I když pomačkané plechy, vysklená okna, střepy a okolí srážky vypadají zlověstně, naštěstí se nic extrémně vážného nestalo.

Okolí Karlova náměstí bohužel patří k častým místům tramvajových nehod. V novodobé historii se nejtragičtější případ stal ve středu 16. března 2005 ráno, kdy souprava linky 22 (typ T3 SUCS) vyjížděla obloukem z Ječné ulice směrem ke Spálené. U sjezdové výhybky však zadní část druhého vozu ve vysoké rychlosti vykolejil a smetl zastávkový sloupek, který zabil devětapadesátiletého muže a o pět let starší ženu srazil do vozovky. Seniorku pak přejel náklaďák. Řidič byl odsouzen ke čtyřem a půl letům ve vězení.