"Dopravní nehoda, přerušen provoz v obou směrech, možno použít linku 140 ve stejné trase," objevidlo se včera v sekci mimořádných událostí na webu pražského dopravného podniku v 8.54 u linky číslo 58 zajišťované trolejbusem. DPP událost vypsal jako ukončenou ve 20.00 a přesunul ji do aktualit jako Dočasné přerušení provozu linky 58. Prakticky o tomtéž informoval dnes Twitter Pražské integrované dopravy.

"Při sekání vzrostlé trávy došlo k odmrštění nezjištěného předmětu od rotační části žacího zařízení (křovinořezu), který zasáhl stojící trolejbus do skleněné výplně pravého křídla čtvrtých dveří. Rozbité okno bude třeba objednat a bude se pravděpodobně jednat o několik dnů," napsala v mailu Pražskému deníku mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Vylepšená vozidla

Hlavním impulzem pro návrat trolejbusů do metropole byl vývoj a významné zlepšení trakčních baterií v poslední dekádě. Kombinace tradiční trolejbusové technologie a moderních baterií totiž snižuje nároky na trolejovou infrastrukturu a zároveň vytváří lepší podmínky pro dimenzování a nabíjení baterií než u běžných elektrobusů.

"Systém dynamického dobíjení se nám ve zkušebním provozu osvědčil. Vozidlo se nabíjí během jízdy z trolejového vedení v Prosecké ulici, při přestávkách staticky v obratišti Palmovka. Zahájení provozu linky číslo 58 jednoznačně ukazuje, že se nám daří zavádět ekologickou dopravu do české metropole,“ komentoval už dříve pro Pražský deník novinku generální ředitel Dopravního podniku Martin Gillar. Trolejové vedení na zmíněné lince přitom vyplňuje přibližně pouhých 15 procent trasy.