Zhruba do třičtvrtěhodinky se pak systém příměstské dopravy sesypal dočista, a to v mimo jiné souvislosti s prověšeným trakčním vedením na hlavním nádraží. Především však mohl za problémy požár napájecí stanice trolejí v Paroplavební ulici v Praze. Hasiči si s plameny poměrně rychle poradili, byť museli zasahovat v dýchací technice a brát i ohled na to, že v objektu jsou také baterie.

Přerušena byla dodávka elektřiny, což poznamenalo provoz na řadě linek: z příměstských vedle S7 ještě na S8, S88, S9 (kde byly zrušeny jízdy mezi hlavním a hostivařským nádražím) a S65, ale i na řadě rychlíkových tras: R9, R10, R16, R18, R19, R20, R21, R26, R41, R49. V horkém dni se cestující nevyhnuli nevítanému zpoždění; někdy i citelnému. Trasy byly často zkráceny s tím, že cestující mají po Praze pokračovat městskou hromadnou dopravou, případně pozměněny.

Výpadek postihl regionální i dálkové spoje na všech klíčových elektrifikovaných tratích: ve směru na Beroun i Kolín a Český Brod, stejně jako na Benešov či Lysou nad Labem a Milovice. Naopak ve výhodě tentokrát zůstali cestující, které vozí pomalejší a hlučnější motoráky. Tedy – s výjimkou trati spojující Neratovice a Čelákovice, kde se motorák porouchal a v úseku na Praze-východ mezi Brandýsem nad Labem a Čelákovicemi nejel.

Na berounské trati uvízl mezi nádražími na Smíchově a v Radotíně, u zastávky v Chuchli, vlak, jehož cestující také museli evakuovat hasiči. Vlaky se zde zcela zastavily; v úseku Dobřichovice – Černošice – Praha-Radotín – Praha-Smíchov byla zavedena náhradní doprava. 

Problémy s nefunkčním trolejovým vedením řešili pracovníci Správy železnic (dříve SŽDC neboli Správy železniční dopravní cesty).

Dle informací twitteru Českých drah byl již provoz vlaků na nádraží z části obnovený.