Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Srážka na železnici zastavila i auta

Praha /FOTOGALERIE/ - Noční nehoda u stanice Praha-Vyšehrad zastavila na dlouhé hodiny provoz na frekventované železniční trati z Prahy na Beroun. K maléru došlo čtyři minuty před desátou večer.

18.9.2014 AKTUALIZOVÁNO 18.9.2014
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Následky srážky vlaků u někdejšího vyšehradského nádraží v Praze.Foto: DENÍK/Milan Holakovský

Rychlík mířící ze stanice Praha-Smíchov do Čáslavi údajně vjel na kolej podléhající výluce provozu, kde měla dodavatelská firma pracovat na opravě trakčního vedení.

V blízkosti výhybky narazila lokomotiva rychlíku do pracovního vlaku, přičemž vykolejila a podle slov Martina Drápala z drážní inspekce ČR také došlo k jejímu vážnějšímu poškození. To ostatně bylo patrné i při pohledu z dálky.

Strojvedoucí rychlíku utrpěl zranění; záchranáři ho převezli do nemocnice. Nikomu dalšímu se nic nestalo. „Pracovní stroj je vyvrácen na bok a je opřený o zábradlí mostu nad silnicí," přiblížil Drápal situaci, kterou bylo třeba řešit ještě vpodvečer.

Odklon přes Krč

Část vlaků dráhy přesměrovaly odklonem přes krčské nádraží, protože spojnice hlavního a smíchovského nádraží zůstala neprůjezdná. Tento stav trval i ve čtvrtek prakticky po celý den. Pro příměstské spoje, které jindy zajíždějí až do centra metropole, pak pražská jízda ve čtvrtek začínala i končila na Smíchově.

Omezení dopravy se ale nedotklo jen provozu na železnici. Kvůli vyprošťovacím pracím policisté v noci uzavřeli také bezprostřední okolí křížení trati s Rašínovým nábřežím u Železničního mostu – a i silniční doprava tak byla odkloněna na objízdné trasy. Ve čtvrtek už ale zůstávala uzavřena jen část Vnislavovy ulice u místa nehody – a plynulost provozu spíše komplikovalo, když řidiči sledovali vyprošťovací práce na trati.

Dlouhé šetření

Příčina nehody (která na drážních vozidlech přinesla škodu předběžně odhadovanou na 1,3 milionu korun a další prozatím blíže neupřesněné statisíce si zřejmě vyžádají opravy kolejového svršku a výhybky) i další okolnosti zůstávají v šetření. Z laického pohledu se zdá, že vlaková cesta před průjezdem rychlíku vůbec neměla být postavena tak, aby souprava převážející cestující mohla na vyloučenou kolej vjet.

Pokud by se tedy potvrdil předpoklad, že byla špatně přehozená výhybka, vypadalo by to selhání některého konkrétního pracovníka. Viníka střetu by podle laických úsudků nemělo být složité odhalit ani v případě, kdyby některé z drážních vozidel jelo, ačkoli mělo zůstat stát.

Ano, tohle slýchám často – tak to ale není, reagoval pro Deník Pavel Tichý, vrchní inspektor pražského územního inspektorátu Drážní inspekce ČR. Jak je to tedy doopravdy a proč se vlak „potkal" se stavebním mechanismem? Viníka srážky vrchní inspektor nezná – a znát nebude ještě řadu týdnů.

Základní šetření trvá dva měsíce – ani pak ale ještě nemusí spět k závěrům. Může se čekat na znalecké posudky, jejichž zadání Tichý ve čtvrtek nevyloučil. Nebývá výjimkou, že závěrečná zpráva pojmenovávající všechny souvislosti je k dispozici i déle než půl roku od mimořádné události.

Selhal člověk?

Co střetu mohlo předcházet, nechtěl Tichý komentovat. „Máme více pracovních hypotéz," řekl Deníku. „Já jsem tu na místě od večera – a každou chvíli přicházejí nové poznatky, v jejichž důsledku se hypotézy upřesňují, případně padají a objevují se nové," konstatoval.

Drápal nicméně míní, že se potvrdí předpoklady o selhání lidského faktoru. Žádná chyba techniky totiž při ohledání místa nebyla odhalena. Do šetření nehody se zapojili rovněž kriminalisté.

Autor: Milan Holakovský

18.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hluk, špína. Přetížená magistrála v samém centru Prahy.

Magistrála může jít mezi Vyšehradem a Pankrácem pod zem

Finančník Petr Kellner.
25

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení