Velkoplošnou reklamu sice porazil, ale na autobusu nebylo patrné závažnější poškození. O to víc byli řidiči projíždějící kolem místa nehody překvapeni, když se na místě objevil vůz se zlověstným označením; auto lékaře se specializací koronera. Tedy zaměstnance záchranné služby, jehož úkolem je ohledávat těla zesnulých.

Prvotní šetření naznačuje, že 66letý řidič zřejmě nezemřel v důsledku nehody, ale spíše to bylo naopak: k havárii nejspíš došlo kvůli jeho zdravotním problémům. „Pravděpodobně infarkt," zaslechl Deník na místě během policejního šetření. Přesné okolnosti tragédie ozřejmí až další vyšetřování; více napoví jak výsledky pitvy, tak zkoumání stavu autobusu. Zdá se také, že zdravotní komplikace se musely objevit náhle. Bezprostředně před nehodou totiž autobus dopravní firmy ze středních Čech v pořádku projel kruhovým objezdem.

Nikomu dalšímu se nic nestalo. Autobus nejel na pravidelné lince a řidič v něm seděl sám. Bezprostředně po nehodě se v místě zpomalila doprava – protože už však bylo po páteční odpolední špičce, neznalo to vážnější komplikace. Havarovaný autobus zůstal na místě až do pozdních nočních hodin. Způsobená škoda dosahuje řádu desítek tisíc korun.

Podobná neštěstí se stala i v minulosti

V Praze to není poprvé, kdy řidiče prostředku hromadné dopravy osob zastihla smrt přímo za jízdy. O zdravotních potížích muže za volantem se od počátku spekulovalo například po děsivé havárii autobusu na Zličíně, kde se v dubnu 2011 zřítil do rokle z asi 20metrového srázu autobus obsazený cestujícími a skončil převrácený na boku. Šedesátiletý řidič speciální linky pro převoz zákazníků hypermarketu byl na místě mrtvý, 14 z celkem 16 cestujících utrpělo zranění – z toho ve dvou případech vážnějšího charakteru.

O zdravotních potížích řidiče se hovořilo také téhož roku v září, kdy u zastávky Kotlářka v Plzeňské ulici narazila souprava linky 20 do před ní kterou tramvaje s číslem 14. Šestatřice­tiletý řidič ve zdemolované kabině řidič zemřel, nikomu dalšímu se nic nestalo. Svou roli sehrálo to, že k nehodě došlo časně ráno za mírného provozu. Dvacítka byla prázdná, bez pasažérů, jelikož teprve vyjížděla z vozovny, a šest lidí ze čtrnáctky vyvázlo bez úrazu.

Zkušenost ukazuje, že ne vždy postihují zdravotní komplikace jen šoféry vyššího věku – jichž nicméně prostředky MHD řídí v metropoli značně vysoké procento.