Časně ráno tam nedaleko nájezdu z Pražského okruhu došlo k dopravní nehodě spojené s lehčím zraněním, která měla dopad na provoz v jízdních pásech pro oba směry. Omezení poznamenalo i veřejnou dopravu, když autobusy byly odkloněny mimo dálnici (několik jich tam však uvízlo v kolonách).
Neobešlo se to bez výpadků i bez zpoždění – a kvůli tomu, že se provoz z dálnice ve velké míře přelil na starou benešovskou silnici, zpoždění se nevyhnuly ani ranní spoje na linkách, které jezdí po ní. Do Prahy přijížděly s až půlhodinovým zpožděním. Pro jízdy od Benešova centrála Pražské integrované dopravy doporučila cestujícím využít vlaky.
Nejprve policisté před pátou hodinou u 13. kilometru ve směru jízdy na Prahu zaznamenali poruchu: odstavené nákladní auto s únikem nafty. Zanedlouho se poblíž stala nehoda, kdy se ve směru jízdy na Brno střetlo několik vozidel: kamion, dodávka – a podle prvotních údajů hasičů se připojila i další auta.
Ladislav Holomčík z centrály středočeských hasičů později upřesnil, že v úseku mezi křižovatkami Modletice a Všechromy, tedy mezi 12. a 15. kilometrem, bylo hlášeno hned několik nehod v obou směrech.
„Vše zřejmě odstartovala kolize kamionu a dodávkového vozidla poblíž 13. kilometru ve směru z Prahy do Brna,“ potvrdil poznatky z místa. „Do havarovaných vozidel nebo jejich rozbitých částí a také vysypaného nákladu narazily další vozy a dálnici zcela zablokovaly. Trosky se však dostaly přes středová svodidla i do opačného směru na Prahu, kde také postupně havarovalo několik osobních i nákladních automobilů,“ konstatoval. Hned několik drobných nehod tam potvrdil i policejní mluvčí Pavel Truxa.
Záchranáři odvezli do vinohradské nemocnice jednoho z řidičů s podezřením na otřes mozku. Ošetřit ruku také potřeboval šofér kamionu, který se popálil při vylézání z kabiny. Dálnice pak zůstala neprůjezdná v obou směrech. A v obou jízdních pásech se odstraňování následků neobešlo bez asistence odtahové služby. Hodně práce v obou jízdních pásech měli i hasiči. Nakonec ale více v tom na Prahu.
Ve směru do hlavního města ujel kamion asi kilometr s proraženou nádrží tahače. Cizinec za jeho volantem původně ani netušil, že mu nafta uniká, a nedokázal říci, kolik litrů asi mohlo vytéct. Hasiči nejprve poškozené místo provizorně utěsnili; následně přečerpali asi dvě stě litrů do náhradních nádob, které přivezli z říčanské stanice. Kvůli posouzení místa a rozhodnutí o dalších opatřeních byl přivolán i zástupce vodoprávního úřadu.
„Ranní provoz na brněnské dálnici se velice zkomplikoval; kolem osmé hodiny se podle informací od řidičů táhla kolona směrem do Prahy až k Naháči na 29. kilometru,“ poznamenal Holomčík s poukazem na kolony i na všech objízdných trasách. „Do složité situace se dostala i specializovaná odtahová služba, která musela k havarovaným nákladním automobilům najíždět od Mirošovic v uzavřeném protisměrném pásu,“ připomněl.
Jako první se alespoň částečně podařilo otevřít jízdní pás ve směru na Brno – tedy místo, kde došlo k „hlavní“ nahodě. Před půl devátou dopoledne byl uvolněn levý jízdní pruh a kolona se zvolna dala do pohybu; záhy se připojil ještě další pruh. Zprůjezdnění směru na Prahu podle údajů policie muselo předcházet odklizení vyteklých provozních kapalin. Podařilo se to po deváté hodině. Zcela obnoven byl provoz kolem půl desáté.