Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Při střetu tramvají zemřel mladý řidič soupravy

Praha /AKTUALIZOVÁNO, FOTOGALERIE/ - Máme se bát jezdit tramvajemi? Podle dopravního podniku byla pondělní nehoda výjimečná.

19.9.2011
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Při srážce dvou tramvají v Plzeňské ulici v Praze zamřel v pondělí ráno řidič jedné z nich.Foto: HZS Praha/Jan Kostík

Nehoda dvou tramvají u Kotlářky nemá za posledních šest let na území Prahy obdobu.

Od tragického vykolejení tramvajové soupravy na Karlově náměstí, kdy zemřeli dva lidé, k podobné havárii s krutými následky dosud v metropoli nedošlo.

Co se vlastně stalo?

V rychlosti 65 kilometrů za hodinu narazila tramvajová souprava s číslem 20 v zastávce Kotlářka ve směru do centra do tramvaje číslo 14. Řidič dvacítky byl na místě mrtvý.

Bylo mu 36 let a u dopravního podniku pracoval od roku 1996.

„Neměl žádnou nehodu, ani záznam o případných kolizích. Byl to spolehlivý pracovník,“ řekla Ilona Vysoudilová, mluvčí pražského dopravce.

Jeho vedení vyjádřilo soustrast rodině zesnulého řidiče i jeho blízkým. Jedna z vyšetřovacích verzí, kterou se zabývá drážní inspekce, ukazuje na to, že zemřelému řidiči se mohlo udělat před nárazem nevolno.

„Poukázal na to výslech svědků,“ potvrdil Deníku Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce ČR.

Další verzi, kterou jak inspektoři, tak policisté prověřují, je technická závada na tramvajové soupravě.

Podle odhadů Drápala bude pravý důvod tragické nehody znám teprve za dva nebo tři měsíce.

„Není to obyčejná nehoda, zemřel při ní člověk, rychlost, kterou souprava jela, je dost vysoká. Navíc škoda je vyčíslena na 10 milionů korun, což je strašně moc,“ vyjmenoval Drápal důvody, proč drážní inspektoři budou ke včerejší srážce tramvajových souprav v Praze připravovat a vydávat podrobnou zprávu.

Máme se bát jezdit tramvajemi? Podle dopravního podniku byla nehoda výjimečná

Mají se Pražané bát jezdit tramvajemi? Podle odborníků na kolejovou dopravu není důvod.

„Myslím, že tramvajová doprava je jednou z nejbezpečnějších. Svědčí o tom i čísla, v loňském roce v Praze došlo ke 40 srážkám mezi tramvajemi, nezemřel při nich žádný člověk,“ vysvětlil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal s tím, že kolejová doprava je oproti autobusové bezpečnější i proto, že na kolejích obvykle nejsou žádné zábrany, netvoří se kolony a také rychlost, kterou tramvaje jezdí, bývá nižší.

„Dalším argumentem, který zvyšuje bezpečnost, je skutečnost, že drážní doprava má přednost před ostatní,“ zdůvodnil Drápal.

Ilona Vysoudilová z dopravního podniku řadí včerejší nehodu mezi výjimečné. „Denně se na území Prahy srazí autobus nebo tramvaj s jinými vozidly. Většina nehod tramvají jsou ťukance, kdy se jen ohnou plechy. Škody jsou minimální,“ doplnila Vysoudilová.

Naproti tomu srážky, které zavinili řidiči tramvají a měly smrtelné následky, jsou v metropoli spíše výjimečné.

Dokládají to statistiky nehod tramvají. Naposledy cestující umírali v roce 2005, kdy na Karlově náměstí vykolejila tramvaj.

V živé paměti cestujících je nehoda dvou tramvají, která se odehrála v roce 2008 v Ostravě. Při této tragédií, kterou zavinil řidič jedné ze souprav, zemřeli tři lidé, 38 cestujících bylo zraněno a z toho 13 těžce. Tramvaje se střetly na jednokolejné trati. V metropoli se taková tramvajová trať nevyskytuje.

Počty střetů tramvají mezi sebou

2011


Dosud se v metropoli srazily tramvaje mezi sebou ve 32 případech. Oběť včerejší nehody je první v tomto roce. Jinak si až do včerejška vyžádaly nehody tramvají pouze lehká zranění 4 osob.

2010

Na území hlavního města se celkem 40krát srazily tramvaje mezi sebou. Usmrcen nebyl žádný člověk, jeden byl lehce zraněný. Škoda na tramvajových soupravách přesáhla tři miliony korun.

2009

V Praze se mezi sebou srazily tramvajové soupravy celkem 39krát. Při nehodách nebyl ani jeden zraněný a ani jeden usmrcený člověk a škoda se vyšplhala na 321 tisíc korun.
Přehled nehod tramvají s chodci a autobusy hromadné dopravy

2010


19. června: Tramvajová souprava linky 22 jela po ulici Ječná ve směru na Karlovo náměstí v Praze 2. Před křižovatkou ulic Ječná, Sokolská pravděpodobně řidič tramvajové soupravy nerespektoval dopravní signalizační zařízení pro tramvaje: stůj a pokračoval v jízdě. Došlo ke střetu soupravy s chodkyněmi, které přecházely vozovku po vyznačeném přechodu. Šly ale na červenou. Jedna z chodkyň utrpěla těžká poranění a byla hospitalizována, další žena utrpěla lehká poranění.

15. června: Linka 9 jela po ulici Národní, ve směru od mostu Legií k ulici Spálená, kde jí náhle z tramvajového ostrůvku vstoupila do jízdní dráhy šestadvacetiletá žena. Ta utrpěla po střetu s tramvají lehká poranění.

21. června: Tramvaj číslo 26 jela po ulici Švehlova ve směru z centra. Při rozjíždění soupravy tramvaje ze zastávky Na Groši byl zachycen chodec druhým vozem soupravy. Muž byl poté ještě několik metrů tažen soupravou ve směru jízdy a utrpěl těžká poranění. Také zde byl zřejmě viníkem nehody chodec.

2009

24. listopadu: Srážka tramvaje a autobusu na pražském náměstí Míru si vyžádala šest zraněných. Tramvaj linky 22 v zastávce, kterou používají i autobusy, narazila do zadní části autobusu linky číslo 135. Zranění cestující byli z autobusu. Odhad škody na tramvaji byl 50 000 tisíc, na autobusu 100 000 korun.

2005

Na Karlově náměstí vykolejila tramvaj, která usmrtila dva lidi. Zemřeli ihned na místě. Devětapadesátiletého muže smetla souprava z nástupního ostrůvku. O pět let starší ženu odhodila pod projíždějící auto.

1968

Tramvaj se srazila s autobusem, bilance: tři mrtví.
ANKETA: Jsou tramvaje bezpečné, nebojíte se v nich jezdit?

Zdeněk Karas

Dřív jsem dělal v Tatrovce, dnes jezdím tramvají skoro každý den, dokonce i po té Plzeňské, ale myslet na nehodu mě ještě nikdy nenapadlo.

Josef
Zdá se mi to stejně bezpečné, jak tramvaje, tak autobusy. Lepší je asi metro, ale tím moc nejezdím, kvůli schodům.

Ivana Picková
Tramvají moc nejezdím, bydlím a pracuji totiž na metru. Tramvaje jsou bezpečné, ale při tom počtu spojů se nějaká nehoda prostě občas stane.

Božena Jirková
Takové nehody nejsou časté. A stejně jezdím raději tramvají než metrem, protože mohu pozorovat dění na ulici.

Jiří Mach
Já nejsem z Prahy. Byl jsem tu na výletě. Trochu se tramvají bojím, ale nejvíc jsem se bál v metru. Jezdí rychle. Divím se, že se tam nestala nehoda.

Ivana Koubová
Když jsem o té havárii slyšela, bylo to šokující a pocítila jsem to na náladě lidí v tramvaji. Ale jinak se určitě nebojím.

Petra
Cestovat v tramvaji se nebojím. Myslím, že je to bezpečné. Spíše chodci by se měli obávat tramvají. Někteří jejich řidiči jezdí rychle a bezohledně.

Kamila
Já se bojím, protože řidiči tramvají jsou hodně stresovaní a dělají chyby. Rozčilují se a pak se něco stane.

Čtěte také:
Černé dny MHD: tři nehody za dva dny
Na Palackého náměstí se srazily tramvaje


Autor: Jitka Eisenhammerová

Místo události:
19.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ondřej Kolář.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

Petr Pravda

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod. 

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení