Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cisterna plná malin ucpala na 20 hodin Barrandovský most

Praha 5 /FOTOGALERIE/- Následky havárie odstraňovaly desítky hasičů i policistů,po patnácté hodinou seza pomoci těžké techniky a vzduchových vaků podařilo postavit převrácenou cisternuzpětna kola a odtáhnout.

15.7.2009 2
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

KOMPLIKACE. Takzvanou myší díru na Barrandovském mostě zablokoval převrácený polský kamion.Foto: HZS Praha/Radek Krahulík

Životně důležitá dopravní tepna pražská Jižní spojka v úterý večer totálně zkolabovala. Ucpal ji havarovaný polský kamion. Následky nehody odstraňovaly desítky hasičů a policistů téměř dvacet hodin.

Na vině mohutného dopravního kolapsu je s velkou pravděpodobností řidič polské cisterny. Podle policistů se myší dírou řítil příliš vysokou rychlostí, nezvládl levotočivou zatáčku a mnohatunový kolos převrátil na bok. Utrpěl lehčí zranění stejně jako spolujezdec, jeho desetiletý syn.

Havárie v takzvané myší díře přinesla neočekávaně dlouhé komplikace. Asi osm tun vážící cisterna uvízla pod viaduktem tak nešťastně, že její odstraňování trvalo téměř dvacet hodin. Práce začaly už v úterý večer krátce poté, co k havárii došlo.

Odčerpat obsah

„Největší problém je dostat cisternu zpět na kola. Hrozí její roztržení. Těžký jeřáb pod viadukt nedostaneme. Musíme přečerpat veškerý náklad do náhradní cisterny,“ prozradil ve středudopoledne jeden ze zasahujících hasičů a nemýlil se. Pokud by náklad, tedy malinový sirup, vytekl na vozovku, vznikla by mnohamilionová škoda.

Cisternu zpět na kola dostali s vypětím sil až kolem včerejší patnácté hodiny a odtáhli ji na odstavné parkoviště. Od té doby se doprava vrátila zpět pod viadukt a situace se začala pozvolna dostávat do normálu.

"Magistrát hl. m. Prahy děkuje řidičům za pochopení nutného dopravního opatření souvisejícího s nehodou kamionu na této frekventované komunikaci," omluvil se všem řidičům za těžkosti, které havárie způsobila, mluvčí magistrátu hlavního města Jiří Wolf.

Opravdu ostrá špička

Nejkrutější okamžiky prožili řidiči v ranní a dopolední dopravní špičce. Výjezd z Prahy na Plzeň byl možný jen po objízdných trasách. Kamionovou dopravu policisté stáhli z Jižní spojky na Strakonickou ulici a vedli ji přes ulicí Nádražní a U Lihovaru. Smíchov se tak ocitl v obležení těžkotonážních nákladních aut. Do města se tak vrátil smog, prach a hluk.

„Je to příšerné, ale musíme to vydržet. Všichni se tu modlíme za dokončení okruhu aby se už podobná situace neopakovala,“ podotknul dopoledne notně rozlazený obyvatel Smíchova Rudolf Hájek.

Auta se rozlila do okolí

Situaci na Smíchově vedle hlučících a silně zapáchajících nákladních aut nepřidala ani osobní doprava. Od včerejší desáté hodiny dopolední bylo místo havárie, tak zvaná myší díra, tedy viadukt pod Barrandovským mostem, neprodyšně uzavřeno veškeré dopravě. Řidiči se museli vydat po náhradních komunikacích. Podle mluvčí pražské policie Evy Miklíkové využívali hlavně Radlickou a Plzeňskou ulici. Také Strahovský tunel a Mrázovka zažily neobvyklý nápor dopravy.

„Už dvě hodiny stojím v koloně a zmeškal jsem obchodní schůzku. Jeden převrácený kamion dokáže paralyzovat celou pražskou dopravu. Opravdu neuvěřitelné,“ postěžoval si Deníku rozčilený Pavel Petrovič, obchodní cestující z Brna, který uvízl v koloně před sjezdem na Plzeňskou ulici.

„Celé dopoledne a také část odpoledne, zhruba do šestnácté hodiny se na Jižní spojce kvůli převrácené polské cisterně se sirupem tvořili několikakilometrové kolony. Provoz ve směru na Barrandov se pohyboval mezi stupni 4 až 5,“ dokreslil nepříznivou situaci dispečer Ústředního automotoklubu.

V druhém směru hořelo

Nepojízdný polský kamion nebyl jedinou překážkou na Jižní spojce. V opačném směru v ulici K Barrandovu začal před osmou hodinou ráno hořet další nákladní vůz.

„Došlo zde k menšímu požáru nákladního vozu. Jeho řidič ho sám uhasil a nyní čeká na odtah,“ řekl vyšetřovatel pražských hasičů.

Pražské domino

Zácpy vyvolaly dominový efekt po celé Praze. Problémy pociťovali řidiči i v Průmyslové, Chodovské či Spořilovské ulici.

Vrásky na čele šoférů včera vyvolávala i uzavírka Veletržní ulice. Dopoledne „stál“ letenský tunel a dlouhé kolony zastavily dopravu i na Nábřeží Kapitána Jaroše. Problémy byly i ve Wilsonově, Legerově, Resslově či Anglické.

Autor: Jakub Krupka

Místo události:
15.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení