Nehoda se stala ve čtvrtek 2. května před 14. hodinou odpoledne na železniční trati 210 mezi obcemi Měchenice a Čisovice.

Policejní mluvčí Michaela Richterová Deníku sdělila, že se vlak pravděpodobně samovolně rozjel. V té době v něm nebyl ani strojvedoucí ani žádní cestující. Všechny tři vagony skončily podle mluvčí mimo trať. Dle informací vlak ujel více než 5 kilometrů rychlostí více jak 100 km/h a následně vykolejil.

Podle mluvčího hasičů Správy železnic Martina Kavky nehoda zastavila provoz na trati. Na místo vyjela preventivně i záchranná služba.

Vykolejení vlaku. | Video: Hasiči Správy želenic

Podle serveru zDopravy.cz se souprava bez strojvedoucího rozjela už ve stanici Čisovice, poté projela odjezdové návěstidlo a výhybku a celkem ujela na trati čtyři kilometry než vykolejila. Během toho projela čtyři železniční přejezdy zabezpečené pouze výstražným křížem bez závor.

K události se vyjádřily i České dráhy: „V železniční stanici Čisovice došlo k ujetí prázdné motorové jednotky 814 směrem ke Skochovicím. Ve vlaku nebyl v době mimořádné události žádný cestující ani člen personálu. Vlak byl v danou chvíli odstavený a uzamčený."

A dodaly, že: „Při nehodě nedošlo k žádnému zranění a nikdo nebyl při incidentu ohrožen, protože okamžitě zafungovala veškerá bezpečnostní pravidla a provoz na trati byl bezprostředně přerušen ještě předtím, než jednotka Regionova vykolejila přibližně v km 24,6 v údolí Bojovského potoka. Důvody samovolného ujetí jednotky budou nyní vyšetřovat inspektoři Drážní inspekce. Strojvedoucí byl postaven mimo službu." Okolnosti dopravní nehody a proč se vlak rozjel vyšetřuje i policie.

close Vykolejení vlaku. info Zdroj: Hasiči SŽ zoom_in Vykolejení vlaku.

V 19 hodin informovala Drážní inspekce, že celkově byly odhadnuty škody na 9,1 milionu korun, z toho 8,5 milionu je škoda vlak, zbylých 600 tisíc trati. "Na místě mimořádné události šetřili příčiny a okolnosti jejího vzniku dva inspektoři Drážní inspekce, která zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy. Na základě dosavadního šetření pracuje Drážní inspekce s variantou selhání lidského faktoru nebo technické závady na soupravě," sdělil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce.

Správa železnic na místo vyslala nehodový vlak, který po 22. hodině vrátil na koleje hnací soupravu, která zasahovala do profilu trati. Další dva vagóny na boku a střeše zůstaly na místě, dopravce zajistí jejich postupnou likvidaci. "Hasiči je zajistili, aby nedošlo k jejich pohybu, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat. Nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati," sdělil mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka.

Vykolejení vlaku. | Video: Hasiči Správy želenic

"Pracovníci SŽ budou zjišťovat, jak moc jsou koleje poškozené, případně jestli je to na vážnější opravu," dodal mluvčí. Trať by podle něj měla být průjezdná po kontrole, zatím není jasné, kdy to bude. Bude záležet na rozsahu poškození.

Dle informací Českých drah je pro cestující zavedena náhradní autobusová doprava v trase Měchenice - Bojanovice - Čisovice - Bojov - Klínec a zpět a Měchenice - Čisovice - Mníšek pod Brdy - Dobříš a zpět.

„Ve 13:48 byl obnoven provoz vlaků kromě úseku Čisovice-Měchenice,“ dodal Kavka. V pátek 3. května pak v úseku došlo k obnovení provozu s omezením rychlosti.

Náhradní doprava je tvořena také pravidelnými linkami PID, kde jsou v následujících úsecích uznávány jízdní doklady ČD:

Metro C: Hlavní nádraží – Florenc
Metro B: Florenc – Smíchovské nádraží
Bus 314: Smíchovské nádraží – Nová Ves p. Pleší
Bus 317: Smíchovské nádraží – Mníšek p. Brdy,nám. – Dobříš,nám.
Bus 318+449: Smíchovské nádraží – Jíloviště – Čisovice – Klínec – Jíloviště
Bus 320: Smíchovské nádraží – Mníšek. P. Brdy,nám – Mníšek p. Brdy,žel. zast. Rymaně
Bus 361: Nový Knín – Dobříš,nám.
Bus 393+395: Smíchovské nádraží – Dobříš,nám.
Bus 447: Mníšek p. B. ,nám. – Mníšek p. Brdy,žel. zast. Rymaně – Mníšek p. Brdy,nám.
Bus 688: Mníšek p. B.,nám. – Nová ves p. Pleší – Nový Knín