Krátce po půl druhé bylo automatické volání skutečně aktivováno, ale uskutečnilo se jiným způsobem, upřesnila v úterý Pavlína Adamcová z centrály pražských hasičů.
Automatické volání z mobilu
„Jednalo se o automatické volání z mobilního telefonu, který byl přes bluetooth připojen v autě," upřesnila Adamcová. I to některé aplikace v takzvaných chytrých telefonech dokážou: v případě rozpoznání nárazu samy vytočí linku tísňového volání – a automatická hláška nadiktuje jejímu operátorovi souřadnice havarovaného vozidla.
„Operátor tísňové linky se pak zachová tak, jako by přijal volání od člověka – a vyšle na místo složky integrovaného záchranného systému," konstatovala Adamcová.
Chytrá technologie oznámila nehodu hasičům
Přesně k tomu také došlo. Poté, co boční náraz do motorové části aktivoval airbagy obou vozů a mobil ve focusu upozornil na nehodu hasiče, jejich operační středisko vyslalo na místo přesně určené zeměpisnými souřadnicemi nejenom vlastní týmy, ale také zdravotnické záchranáře a policisty. Pomoc zdravotníků naštěstí nebyla potřebná; při nehodě se nikomu nic nestalo.
Čtěte také: Auto si samo přivolalo pomoc. Poprvé!