Výslechy nadále pokračují

Na místě havárie, k níž došlo v pátek 12. ledna odpoledne, podlehla následkům zranění 22letá řidička Škody Superb; v autobusu příměstské linky číslo 316 mířícím od Prahy do Horoměřic nepřežili 40letý řidič a 63letá cestující. Dalších 45 pasažérů utrpělo poranění – a to včetně velmi vážných úrazů. Nedlouho po nehodě policejní mluvčí Jana Dětská shrnula prvotní poznatky. „Z dosud přesně nezjištěných příčin došlo ke střetu osobního automobilu a linkového autobusu, po kterém osobní vozidlo sjelo do příkopu a autobus narazil čelní částí do stromu,“ shrnula v polovině ledna poznatky, které byly patrné při pohledu na místo tragédie.

Vyrojily se tehdy spekulace kolem předpokládaného zavinění – mimo jiné zvěsti o tom, jak řidič autobusu troubil, či jak auto mohlo manévrovat. K těm se však ani nyní nechce Pučelíková jakkoli vyjadřovat. „Věcí se stále zabýváme, čekáme na dokončení výslechů poškozených a svědků a také na vypracování znaleckého posudku z oboru dopravy,“ řekla Deníku. S tím, že počty lidí, které je třeba vyslechnout – včetně těch, kteří při nehodě utrpěli zranění – jsou v tomto případě mimořádně vysoké a policisté zatím nejsou hotovi. U některých pacientů přitom bylo nutno počkat i na zlepšení zdravotního stavu.

Náhrady řeší pojišťovna

Nové informace k nehodě zatím nemá ani Roman Herden z centrály společnosti Arriva, v jejíchž barvách autobus z firmy ČSAD MHD Kladno jezdil. „V naší společnosti jsme v interní sbírce vybrali na 137 tisíc korun. Tyto prostředky jsme již předali rodině zesnulého řidiče,“ sdělil Deníku. Připomněl, že stále běží veřejná sbírka s nadací Truck HELP, v níž je aktuálně vybráno 176 tisíc korun. „Další komunikaci ve věci odškodnění nebo náhrady škod cestujících již převzala Česká pojišťovna. My jsme nicméně i nadále připraveni komunikovat s našimi cestujícími – a v případě potřeby jim poskytnout pomoc,“ doplnil Herden.

Velmi mimořádná událost

Zásah u Horoměřic si ve středu večer připomněli zástupci složek integrovaného záchranného systému. Jejich představitelé byli pozváni do primátorské rezidence, kde jim první žena Prahy Adriana Krnáčová (ANO) předala ocenění. Na záchranných pracích po nehodě, k níž došlo jen kousek za hranicemi metropole, se společně podílely týmy ze středních Čech i z hlavního města – a řízení akce spojené s transportem řady pacientů do nemocnic dokonce po vzájemné dohodě převzal od Středočechů pražský dispečink záchranné služby. I pro záchranáře z metropole šlo o největší nehodu autobusu, u které zasahovali od devadesátých let. Alespoň pokud jde o ostré akce. Podobná hromadná neštěstí se občas stávají předmětem cvičení s účastí většího počtu figurantů.

Už v lednu Dětská uvedla, že úsek silnice II/240 spojující Kralupy nad Vltavou s Prahou není z pohledu policie nebezpečný. Prý se však dá hovořit o nebezpečném chování některých řidičů. Připomněla, že na osmi bouračkách, které zde policisté řešili od roku 2013, se hned dvakrát podílelo nebezpečné předjíždění. Ve čtyřech případech se pak jednalo o střety projíždějících se zvěří.