V roce 2015 při srážkách aut, cyklistů či chodců s vlaky na přejezdech zemřelo 32 lidí. Srážek bylo 165, takže úmrtí si vyžádala v průměru každá pátá. Loni bylo střetů 175 a tragická byla zhruba každá čtvrtá nehoda. Nejméně lidí zahynulo na přejezdech za posledních 14 let v roce 2013, kdy inspekce zaznamenala 23 úmrtí.
Čtěte také: Při střetu auta s vlakem u Třeboně zemřeli dva lidé
Na loňském výrazném nárůstu počtu mrtvých se podle Drápala podepsala hlavně úmrtí chodců. V roce 2015 jich na přejezdech zahynulo po střetu s vlaky deset, kdežto loni již dvě desítky.
Srážky v naprosté většině případů zapříčinili právě chodci, řidiči a další účastníci silničního provozu. Stejně tomu bylo podle mluvčího inspekce i v poslední tragické nehodě loňského roku, kdy v sobotu zemřeli při střetu osobního vlaku s automobilem na přejezdu u Třeboně dva muži. Zřejmě totiž vjeli na přejezd na červenou. "Nic nenasvědčuje tomu, že by nefungovala světelná signalizace," řekl Drápal.
Celkem loni na všech drahách - tedy včetně tramvají, trolejbusů či lanovek - zemřelo 245 lidí, v roce 2015 bylo mrtvých 248. Ještě výraznější byl pokles počtu zraněných, kterých meziročně ubylo o více než 21 procent na 675.
Čtěte také: Na přejezdech prý porušuje pravidla provozu 60 procent řidičů
Počty střetů a úmrtí na železničních přejezdech v ČR:
Rok | Počet srážek | Počet úmrtí |
2007 | 257 | 31 |
2008 | 247 | 45 |
2009 | 227 | 38 |
2010 | 275 | 49 |
2011 | 190 | 34 |
2012 | 188 | 27 |
2013 | 180 | 23 |
2014 | 180 | 43 |
2015 | 165 | 32 |
2016 | 175 | 45 |
Zdroj: Drážní inspekce