V roce 2015 při srážkách aut, cyklistů či chodců s vlaky na přejezdech zemřelo 32 lidí. Srážek bylo 165, takže úmrtí si vyžádala v průměru každá pátá. Loni bylo střetů 175 a tragická byla zhruba každá čtvrtá nehoda. Nejméně lidí zahynulo na přejezdech za posledních 14 let v roce 2013, kdy inspekce zaznamenala 23 úmrtí.

Čtěte také: Při střetu auta s vlakem u Třeboně zemřeli dva lidé

Na loňském výrazném nárůstu počtu mrtvých se podle Drápala podepsala hlavně úmrtí chodců. V roce 2015 jich na přejezdech zahynulo po střetu s vlaky deset, kdežto loni již dvě desítky.

Srážky v naprosté většině případů zapříčinili právě chodci, řidiči a další účastníci silničního provozu. Stejně tomu bylo podle mluvčího inspekce i v poslední tragické nehodě loňského roku, kdy v sobotu zemřeli při střetu osobního vlaku s automobilem na přejezdu u Třeboně dva muži. Zřejmě totiž vjeli na přejezd na červenou. "Nic nenasvědčuje tomu, že by nefungovala světelná signalizace," řekl Drápal.

Celkem loni na všech drahách - tedy včetně tramvají, trolejbusů či lanovek - zemřelo 245 lidí, v roce 2015 bylo mrtvých 248. Ještě výraznější byl pokles počtu zraněných, kterých meziročně ubylo o více než 21 procent na 675.

Čtěte také: Na přejezdech prý porušuje pravidla provozu 60 procent řidičů

Počty střetů a úmrtí na železničních přejezdech v ČR:

Rok  Počet srážek  Počet úmrtí
2007 257  31
2008  247  45
2009  227  38
2010  275  49
2011 190  34
2012  188  27
2013  180  23
2014  180 43
2015 165 32
2016 175  45

Zdroj: Drážní inspekce