Střet se podařilo výpravčímu odvrátit pomocí zabezpečovacího zařízení. Díky funkci „generální stop" byly nuceně zastaveny všechny vlaky v ohrožené oblasti – včetně rychlíku jedoucího od Českých Budějovic na Prahu.
Incident je předmětem šetření Drážní inspekce ČR, zajímá se o něj i policie.
Problémům se nevyhnuli ani cestující. Některé vlaky nebyly vypraveny, další kvůli tomu, že jedna kolej na dvoukolejné trati zůstala uzavřena, nabraly zpoždění. Provoz se podařilo plně obnovit až pět minut před osmou hodinou.
Prvotní zjištění podle Martina Drápala z drážní inspekce napovídají, že za vině bude selhání strojvedoucího vlaku, který vyjížděl ze Strančic na Prahu.
V této stanici se přitom během půl roku stala stejná chyba již podruhé. Poprvé to bylo podle Drápalových slov loni 2. srpna, kdy signál Stůj! nerespektoval ve 22.02 strojvedoucí nákladného vlaku. Vjel na kolej, kudy měl ze Strančic odjíždět osobní vlak. Naštěstí se i tehdy vše obešlo beze škod i zranění; nákladní vlak zastavil sám mašifíra.
Ještě dramatičtější situace obdobného rázu nastala loni 29. března, kdy proti rychlíku stojícímu v tunelu vyjel z pražského hlavního nádraží další rychlík. Rovněž v tomto případě pomohlo tlačítko „generální stop", využité však už ale opravdu v hodině dvanácté. Čela souprav, v nichž cestovaly dvě stovky lidí, se zastavila pouhých dvacet metrů od sebe!
Z poslední doby je znám případ ze 22. ledna, kdy v Kolíně vjel osobní vlak do cesty projíždějícímu vlaku InterCity. „Pravděpodobnou příčinou mimořádné události bylo selhání lidského činitele – strojvedoucího osobního vlaku, který zastavil vlak necelých 100 metrů za projetým návěstidlem," připomněl náměstek drážní inspekce Jan Kučera.