Kde se v Praze nejvíc bourá. Infografika.Ze silničních úseků si podle statistik, které Pražský deník získal od policejního ředitelství, nejvíce nehod vyžádala D1 od Šeberova po hranice města, Pražský okruh od ulice Ořešská po ulici k Barrandovu a Jižní spojka mezi Průběžnou a Průmyslovou.

„Mezi nejrizikovější křižovatky v Praze patří ty, kde se střetává více účastníků silničního provozu, například Sokolovská a I. P. Pavlova, Balabenka, Jiráskův most a Janáčkovo nábřeží,“ říká policejní mluvčí Eva Kropáčová. Ale vůbec nejhorší křižovatka je v ulici Pod Chodovem.

Chodci a tramvaje

Policie není jediná, která se při dopravních nehodách dostává do styku s jejich účastníky. Pravděpodobně ještě větší přehled mají pojišťovny, které musí hradit škody z povinného ručení a havarijního pojištění.

Rešerši ve svých statistikách pro Pražský deník provedla například pojišťovna Uniqa. Pro chodce je podle ní například rizikový Anděl, kde hrozí střet s tramvajemi. Pokud jde o motoristy, tak pojišťovna uvedla jako problematický Barrandovský most a jeho přilehlé úseky. „Hustý provoz, nedobrzdění, nevhodné změny pruhů,“ zmínila k příčinám mluvčí pojišťovny Eva Svobodová. Z těchto důvodů jsou pak rizikové i ulice Poděbradská – Kbelská, Evropská s Vítězným náměstím a křižovatka Klárov.

Vytížené cesty

„Dochází i k drobným nehodám na křížení menších ulic, kde není upraven provoz značkami, a také tam, kde je jako hlavní vyznačena ta méně přirozeně ‚pravděpodobná‘,“ dodala Svobodová. To se týká třeba křižovatek u Bohemians ve Vršovicích či u VŠE na Žižkově.

Podle Generali České pojišťovny jsou tradičně rizikové příjezdové komunikace do města a ulice, které bývají během dne velmi dopravně vytížené. „Jedná se o Barrandovský most, ulice Bělohorská, Argentinská, 5.května apod.,“ říká mluvčí Ivana Buriánková.