Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pražský okruh zablokovala havárie desítek aut

Praha /FOTOGALERIE/ - Hromadná nehoda obřích rozměrů, do níž se postupně zapojilo půl stovky aut (a jen zázrakem se nikomu nestalo nic vážného), zablokovala v neděli dopoledne Pražský okruh ve směru jízdy od brněnské dálnice D1 k plzeňské D5 - tedy na cestě k letišti.

8.2.2015 2
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Několik kamionů a zhruba padesátka aut zůstala 8. února nabouraná po hromadné nehodě na Pražském okruhu.Foto: Deník/Martin Divíšek

Policisté však zasahovali nejen na místě mohutného střetu na 17. kilometru, kde šetřili okolnosti hromadné bouračky a odkláněli dopravu do ulice K Barrandovu s nájezdem zpět u obce Ořech, ale na desítky minut zcela uzavřeli i sjezd na okruh z dálnice D1; v takovém případě je řešením „stará" trasa přes Jižní spojku. Místo nehody se podařilo znovu otevřít po čtvrté odpolední.

Na počátku kolapsu dálničního obchvatu Prahy nesoucího označení R1 stála havárie, která se za velmi proměnlivého počasí (kdy slunečné chvíle prokládaly okamžiky s velmi špatnou viditelností kvůli vichru vanoucímu sníh, kdy i policisté hovořili o sněhové bouři) stala hodinu a čtvrt před polednem na kilometru 17,3. Havarovaly tam čtyři kamiony a čtyři osobní auta.

Pak už to šlo ráz na ráz, poznamenal Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Následně totiž před místem střetu bourala při dalších nehodách ještě řada jiných aut - postupně ve zhruba dvoukilometrovém úseku. Situace vyhlížela nepřehledně a dosti dramaticky; auta byla nabořená do sebe, do svodidel i vyjetá mimo vozovku. Prvotní odhady hovořily o tom, že zde celkem havarovalo přes 50 aut, následně se čísla měnila jako na houpačce.

Bez vážných zranění

„Nejprve jsme uváděli kolem 50 aut, pak jsme měli k dispozici údaj o 20 havarovaných vozidlech," řekl Deníku Hulan. „Následně jejich počet vzrostl na 30, jak se zvýšil na 50 a opět klesl ke třicítce. Teď už víme, že jich bylo skutečně kolem padesáti," shrnul policista v půl čtvrté odpoledne, jak se měnily zprávy přicházející z místa nehody.

Neštěstí se nikdo vážně nezranil; záchranáři pomáhali pouze šesti pacientům s lehkými zraněními. To se vzhledem k rozsahu neštěstí může jevit ještě jako dobrá zpráva. Smutné je, že čtyřmi z oněch šesti zraněných byly děti. Záchranáři je podle slov mluvčí Jiřiny Ernestové preventivně převezli na pozorování do motolské nemocnice.

Na místo hromadné nehody policie vypravila desítku výjezdových skupin oddělení dopravních nehod, které podle Hulanových slov postupně zpracovávaly desítky dílčích karambolů. Další desítky policistů dopravní služby se postaraly odklony dopravy.

„V prvopočátku na jednotlivých výjezdech z Pražského okruhu, konkrétně na ulici K Barrandovu, ulici Strakonickou a na Vestec. S ohledem na značnou kumulaci vozidel ale bylo nutné přistoupit k nejrazantnějšímu možnému opatření, tedy úplné uzávěře Pražského okruhu ve směru k D5," přiblížil Hulan postupný vývoj důsledků nehody, jak je pociťovali motoristé, kteří se hromadné nehodě vyhnuli.

Obnovení po pěti hodinách

„Nákladní doprava byla v tu chvíli zastavena zcela, osobní byla odkláněna po D1 na Jižní spojku a Radlickou ulicí k D5," poznamenal Hulan s tím, že když byl po desítkách minut Pražský okruh znovu otevřen, místo nehody řidiči objížděli ulicemi K Barrandovu a K Austisu; na R1 se pak vraceli exitem Ořech.

Obnovit provoz v plném rozsahu se podařilo deset minut po 16. hodině - po necelých pěti hodinách. To Hulan s uznáním k práci kolegů z nehodovky i k výkonům hasičů a týmů odtahových služeb pracujících na odstraňování následků nehody označil za úspěch. „Vezmeme-li v potaz, že se událost týkala padesátky vozidel, jde o čas velice krátký," připomněl.

Okolnosti série nehod zůstávají v šetření – souvislost s vývojem povětrnosti se ale zdá být pravděpodobná. Právě kvůli počasí byly na místě přistaveny i dva evakuační autobusy, do nichž se posádky havarovaných aut mohly uchýlit, aby se schovaly před nečasem provázeným silnými poryvy větru unášejícími sníh; k dispozici tam lidé měli i horký čaj.

Autor: Milan Holakovský

8.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Ondřej Kolář.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

AKTUALIZOVÁNO

Nehody více než čtyřiceti vozidel zablokovaly dálnici D6 u Prahy

Silnici mezi Kladenskem u Pavlova a Prahou-západ ochromila hromadná nehoda. Od středečního rána se zde stala řada nehod. 

Největší festival deskových her zavítal do Tyršova domu. Koná se už po sedmnácté

„Vyměníš slámu za ovce?“ I tuto větu můžete tento týden slýchat v Tyršově domě na Újezdě. Nebojte se, nezměnil se ve směnárnu zemědělců ani v blázinec. Koná se tu již 17. ročník festivalu Deskohraní, na kterém si můžete zahrát 501 druhů stolních her a například tak povyměňovat slámu za ovce v oblíbených Osadnících z Katanu.

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Rodinná nadace nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho manželky Renáty se ohradila proti slovům dalšího miliardáře a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše v časopisu Forbes, že Kellner si udělal školu, ze které pro sebe čerpá dobré absolventy. Babiš magazínu řekl, že takovou činnost nepokládá za charitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení