Sám ovšem podotkl, že jeden z nich jedoucí na trase Praha Letohrad „měl naštěstí velmi nízkou rychlost“. A co kdyby neměl, co kdyby jel o dvacet třicet kilometrů v hodině více. Člověk nechce ani domyslet.

Na jedné straně architektonicky krásné a funkčně prý dokonalé Nové spojení (železniční tunely pod Vítkovem), pendolina na trasách do Brna, Ostravy a už i do Vídně, a na straně druhé spoléhání se vlastně na náhodu. „Naštěstí měl velmi nízkou rychlost.“ Prý zafungovalo zařízení zvané „generální stop“. Jenže nemělo by být toto zařízení až poslední instancí poté, co se vyčerpaly všechny ostatní možnosti. Nehoda-nenehoda se jistě vyšetří, ale stejně člověka trochu mrazí v zádech: Podobný incident se totiž stal na konci ledna v Pardubicích Rosicích nad Labem. Rychlík jedoucí z Liberce do Pardubic tehdy vjel na kolej, kde již stál osobní vlak. Soupravy se nesrazily, rychlík zvládl včas zastavit. Ne nehoda, ale přinejmenším incident určitě. Dva podobné během tří měsíců není to na naši zemičku trochu moc?

Čtěte také: Do čelního střetu rychlíků scházelo pouhých 22 metrů. Vyvázlo 200 lidí

jan.horak@denik.cz