Místo obyčejné mlhy nás ale pohlcuje smog. Vlezlý a nepříjemný, obzvláště v kombinaci s nízkými teplotami. Člověk má v takovém počasí nutkavou touhu zalézt do postele s knihou, filmem nebo partnerem a jednoduše počkat, než se venku objeví alespoň náznak slunečního svitu. Pracovní či školní povinnosti nám udávají tempo, kvůli kterému jsme nuceni na tuto lákovou představu snadno zapomenout.

A pokud už se najde nějaká chvilinka volna, místo obyčejného válení v posteli raději vyrážíme nakupovat do chrámů konzumu. Švédský nábytkový koncern IKEA láká na otevření zbrusu nové prodejny na Černém Mostě a první várku příchozích i na dárkové šeky. Řetězec s oblečením H&M zase pobláznil všechny vyznavače módy, když zákazníkům nabízí exkluzivní kolekci značky Versace. Nám obyčejným smrtelníkům se ze záplavy všemožných lákadel motá hlava.

Ale marketingová masáž je s blížícími se Vánocemi naprosto nezbytná. Čím více nás toho zaujme, tím více si toho koupíme. A snáze zapomeneme na to, že je tam venku ošklivo a skoro nedýchatelno. Ostatně proč myslet na nepříjemné věci, když se můžeme obklopovat pouze těmi příjemnými? Stačí si koupit roušku a rázem nás nebude obtěžovat už vůbec nic. Už aby se pročistil vzduch a napadl první sníh. Mohli bychom místo do obchodních domů chodit zase na procházky ven. Do města, do lesa nebo kamkoliv jinam na čerstvý vzduch.

sona.kacerovska@denik.cz

SOŇA KACEROVSKÁ