PRO

  • Měření intenzity a plynulosti provozu prokázala, že listopadová uzavírka nepřinesla vážnější komplikace v ostatních částech Prahy.
  • Trvalý zákaz tranzitní dopravy na Smetanově nábřeží a v Karmelitské zrychlí spoje MHD, usnadní dopravu rezidentům a zásobování. Zájmy několika tisíc řidičů, kteří lokalitami denně projedou, stojí proti zájmu desítek tisíc chodců a pasažérů MHD.
  • Kvalita vzduchu v centru je druhá nejhorší v republice. V úzkých ulicích bez stromů se exhalace a prach „drží“ dlouho. Zklidnění pomůže nejen ovzduší, ale i bezpečnosti silnic a zmírnění hlukové zátěže.
  • Tunel Blanka měl podle exprimátora Béma ochránit centrum Prahy před rapidním nárůstem počtu aut. Dnes je Blanka zkolaudovaná, tak na co čekáme?
  • Historické domy, které Praze závidí svět, jsou denně zatěžovány otřesy, na které nebyly konstruovány, což zatěžuje i veřejné rozpočty.

PROTI

  • K omezování automobilů je třeba nabídnout alternativy. Dopravní podnik ale tíží „trvalý“ nedostatek řidičů a tak je posílení MHD v této situaci chimérou.
  • Důsledkem tzv. zklidňování může být místy pomalejší a méně plynulý průjezd kolon i víc emisí v důsledku objíždění. Průjezd na vyšší rychlostní stupeň v nižších otáčkách je naopak ekologicky mnohem příznivější.
  • Vládnoucí koalice podle opozice „tahala Pražany za nos“ tím, že své „experimenty“ s uzavíráním ulic skrývala za rekonstrukce, dopravní průzkum a měření emisí. „Příště můžeme na půl dne uzavírat tunely, protože se hezky provětrají, a pan náměstek Hlubuček tam může měřit emise,“ prohlásil zastupitel Ivan Pilný (ANO).
  • Není správné uzavírat silnice ve chvíli, kdy není dobudovaná „páteřní infrastruktura“.
  • Zákaz vjezdu pro nerezidenty nebude respektován.