Jestliže třeba už ani moc nevnímají, že kultura cestování se v něčem zlepšila, v něčem zase vůbec a že ta která tramvaj v zimě netopí, hláškou o vyšší ceně jízdenek se všechny neduhy cestování okamžitě evokují. Obvykle končí konstatováním, že dopravní podnik už zase neví, jak zalepit své špatné vnitřní hospodaření nebo podobné odsudky.
Od toho jsou ale jiné orgány, aby věc náležitě posoudily. Je zcela pochopitelné, že pohyb cen volič okamžitě citlivě vnímá. Jezdit, či nejezdit? Politici samozřejmě dobře vědí, že letošní supervolební rok čítá i volby komunální. Takže zdražit, či nezdražit? Což je buď trůn nebo pomyslné elektrické křeslo pro starosty a zastupitele města vůbec.
Volič pak v paměti loví, co se dá, a na zdražení jízdného by určitě nezapomněl. Takže z toho vyplývá, že ona zmíněná desetinka navýšení současné ceny jízdenek byl zřejmě neprozřetelný postesk ředitele dopravního podniku, který se v číslech černých či červených každodenně pohybuje. Zda by zmíněná desetinka něco řešila, je jiná věc.
Teď určitě z pochopitelných důvodů pro politiky by neřešila vůbec nic. Proto se dá ze zkušenosti očekávat, že po komunálních volbách, kdy budou na další roky karty rozdány, desetinka ceny opět přijde na přetřes a čas pro nové vedení nebude hrát roli. Zvýšení cen ale roli přímo velkou.
Čtěte také: Zdražení jízdného v MHD rozhodně ne, slibují politici