Protože jen v metropoli je děravých komunikací tolik, že je nemá cenu ani počítat. S jistou dávkou ironie se na účet našich dopravních komunikací vyjádřili jistí prodejci osobních automobilů.

Už cestou domů se majiteli nového vozu prý může lehce stát, že následná kontrola zavěšení kol vykáže menší odchylky v rámci tolerance. Na vině jsou samozřejmě děravé silnice. Nemá smysl sahat do svědomí institucím, které je mají ve správě. Děje se tak kriticky každý rok po zimě. Díry se zalátují a do podzimu je původní výmol ještě větší.

Taky jsem řidič, navíc letitý, Prahu mám prokřižovanou jak pavoučí síť. Řidiči jsou naštvaní, když se vyhnou jednomu výmolu, aby vzápětí najeli do druhého. Někdy to vypadá jak hra na kličkovanou. Dálniční známky jsou stále dražší a nebylo zatím ministra, který by zvýšení cen neodůvodnil poznámkou, že se část získaných prostředků použije na opravu komunikací.

Neříkám, že se tak někde neděje. Ovšem nejde mi do hlavy, proč oprava vydrží jen krátkou dobu. Tím pádem jsou opravy taky stále dražší. Neříkám nic nového, tohle ví zřejmě každý, kdo nejezdí jen na kole. O to víc je zarážející, že dotyčné instituce stav mnohých vozovek nechávají dojít tak daleko.

Argument, že ne vždy na opravy mají dostatek financí řidiče neuspokojí. Taky nemohou zdůvodňovat, že povinné ručení budou platit jen až budou více solventní. Zkuste to a dojezdili jste. A nebo je snad lepší nad tím vším jen mávnout rukou a čekat, že tu kterou silnici někdo někdy opraví pořádně?

Jistá odevzdanost nad stavem pražských vozovek je už trochu znát. Například v ulici Na Dlážděnce v Praze 8 stačilo pozorovat dělníka, jak v těchto dnech uplácal lopatou asfalt do výmolu a bylo.

Čtěte také: Těmto silnicím a křižovatkám se raději vyhněte, radí řidiči