Od září hrajete hlavní roli v muzikále Mata Hari. Proč jste tuto roli přijala, ačkoli jste většinou tento žánr odmítala?

Za poslední roky jsem se věnovala hlavně vlastním koncertům, charitě a psaní pohádek. Po Čarodějkách z Eastwicku je Mata Hari první muzikál, který mne zaujal. Jak scénářem, tak hudbou. Proto jsem roli vzala.

Oslovilo vás, že hudba v představení je spíš na bázi jazzu a swingu než na klasickém popu?

Vím o Michalu Davidovi, že je výjimečný v mnoha stylech hudby, a v Mata Hari dokázal, že swing a jazz umí jednoznačně propojit i do zpěvných muzikálových partů. V tomto představení ale není jen swing a jazz, je tam také etno a nosné muzikálové melodie.

S Michalem Davidem vás díky muzikálu absolvujete už několikátou spolupráci…

Michala znám osobně od svých sedmnácti let, kdy jsem začala zpívat. Setkali jsme se na společných koncertech, poté jsem z hudební branže odešla kvůli divadelní nabídce do zahraničí. Po návratu jsem spíš natáčela filmy a hrála muzikály na pražských divadelních scénách, potom jsem založila občanské sdružení La Sophia. Přičemž jsem oslovila Michala, aby se stal hlavním ambasadorem pro oblast hudby, protože už několik let pomáhal hudebně talentovaným dětem z dětských domovů a sociálně znevýhodněných rodin.

A jak se vám spolupracuje s režisérem představení Mata Hari?

S Radkem Balašem je to má první spolupráce a těší mě, že patří mezi režiséry, kteří nechávají tvůrčí činnost i na hercích. Je laskavý a ví přesně, co chce. Muzikál je herecky i pěvecky obtížný, ale baví mě to, je to výzva. Vůbec nejtěžší je, že ve druhé půlce jsem pořád na jevišti a během vteřiny se musím přenést v čase, odehrát kus svého života a opět se vrátit do cely, kde Matu Hari vyslýchají jako špionku.

Je vám tato postava v něčem blízká?

Neustále se s ní seznamuji – během zkoušení i samotného hraní. Blízká je mi díky své odvaze pouštět se pořád do nových situací a nevzdávat to. Mata Hari byla výjimečná žena, která svůj život, byť krátký, žila naplno. Všichni bychom si přáli, aby slova její závěrečné písně byla vepsána i do našich životů: „Bůh si to tak přál, často při mně stál, to vím. Víc dal, než mi vzal, i mne miloval, to vím."

Kromě herecké a pěvecké složky vyžaduje role v muzikálu Mata Hari také taneční umění. Bylo pro vás složité nastudovat taneční kreace?

Tancuji odmala. Začínala jsem s baletem, pak moderní tanec, gymnastika… Není to pro mě nic nového vzhledem k tomu, že pořád trénuji. Potěšilo mě i to, že choreografii dělá Quaša Kvasnicová. Už jsme spolu pracovaly, takže jsem věděla, že bude přísná a důsledná.

Přirovnala byste roli k nějaké jiné, kterou jste dosud hrála?

Mám štěstí v tom, že ať Lisa Doolitleová v My fair Lady, Aldonza v Muži z La Manchy nebo Grizzabela v muzikálu Cats a řada jiných postav, je Mata Hari nepodobná všemu, co jsem doposud hrála. Odehrála jsem spousty rolí a jsem šťastná, že každá z nich byla ojedinělá.

Přesto jste ale dosud nezanevřela na pro vás charakteristického pohádkového „čertíka".

To už asi nikdy nezanevřu. Myslím si, že s touto postavou budu spojovaná neustále, a také proto jsem napsala pohádky, které jsem namluvila jako čertík z Princezny ze mlejna. Vyšly na cédéčku koncem loňského roku. Jsou to jemné pohádkové příběhy malého čertíka, takže se album nejmenuje jinak než Čertoviny (smích).

Pracujete i nyní na své sólové dráze?

Po premiéře Maty Hari hned naskočím do zkoušek koncertního repertoáru s kapelou, a připravuji také velký Galakoncert La Sophia, který bude 14. října v Praze. Čeká mě i práce v hudebním studiu, kde budu natáčet nové písně na CD.

Jak jste si užila letošní léto, dopřála jste si nějakou dovolenou?

S mým občanským sdružením La Sophia jsme pořádali, tak jako každý rok, umělecký a sportovní kemp pro finalisty Talent La Sophia 2013. Pak jsem na týden odjela na Krétu a hned po návratu jsem začala zkoušet Mata Hari.

Jedním z vašich netypických koníčků je cestování. Máte nějaký vysněný cestovatelský cíl?

Spíše je to o mých cestovatelských snech. Chci do Vietnamu a Kambodži, pak podívat se do Peru a do Austrálie. Mojí láskou však navždy zůstanou Himáláje, Karibské ostrovy a španělská Sevilla. Tam se chci vracet neustále.

Yvetta Blanarovičová
- Studovala hru na housle a operní zpěv na konzervatoři v Žilině, operní zpěv pak pokračovala na konzervatoři v Praze, kde v roce 1985 absolvovala
- Už v době studií hostovala na divadelních scénách v Praze (Národní divadlo, Realistické divadlo…)
- Spolupracovala s Českým národním symfonickým orchestrem, s Filharmonií Brno a Pražským symfonickým orchestrem
- Filmovou kariéru odstartovala filmem Prázdniny v roce 1974, hrála také v pohádce Princezna ze mlejna, ve filmech Hlučná samota či Stvoření světa nebo v seriálu Pojišťovna štěstí
- Založila občanské sdružení La Sophia, jehož je předsedkyní a které se věnuje charitativní činnosti, pořádá s tím také benefiční koncerty
- Koncertuje doma i v zahraničí
- Od září hraje hlavní roli v muzikále Divadla Broadway Mata Hari

Soutěž o vstupenky na představení Mata Hari
Soutěžní otázka:
Kdo je autorem hudby pro muzikál Mata Hari?

a) Marián Vojtko
b) Karel Vágner
c) Michal David

Odpovědi zasílejte do 19. září do 12 hodin na e-mail: soutez.prazsky@denik.cz, do předmětu uveďte heslo „MATA HARI". V e-mailu nezapomeňte uvést adresu a své telefonní číslo, na kterém Vás budeme informovat o výhře.

Výherce získá 2 vstupenky na nový muzikál Mata Hari do Divadla Broadway.