„YouTubeři dnes mají velký vliv na to, co se ve společnosti děje. Vymezují trendy a vytvářejí novou kulturu. Valná většina jejich diváků jsou ale děti a teenageři a jejich rodiče tomu nerozumí. Proto nám přišlo důležité vytvořit určitý komunikační most mezi rodiči a dětmi a vůbec všemi, kdo chtějí tomuto fenoménu porozumět," vysvětlil režisér Jiří Sádek.

Film poodhaluje fenomén YouTuberů

Film Nejsledovanější odhalí pozadí životů nejznámějších YouTuberů a odpoví na otázky jako: Co to vlastně znamená být YouTuberem? Proč se stali YouTubeři fenoménem? Pokusí se také odkrýt tajemství jejich úspěchu, nahlédnout do každodenních životů, které drží stranou kamery, a vyslechnout si názory všech, kterých se sledování a vytváření videí dotýká. Rodičů dětí, marketingových specialistů, sociologů, psychologů i samotných diváků.

Od samého počátku natáčení v dubnu 2016 je kamera u důležitých událostí v životech Pedra, Shopaholic Nicol, Gabrielle Hecl, Kovyho a sesterského dua A Cup of Style.

Pedrozačal natáčet videa o počítačových hrách (tzv. letsplaye) na YouTube před lety, kdy ho ani nenapadlo, že se z toho jednou stane jeho profese.
PedroZdroj: Aurora Cofilm

Shopaholic Nicolzačínala po vysoké škole v marketingu a natáčení videí měla jako vedlejší činnost. Dnes její videa o životním stylu sledují statisíce diváků.
Shopaholic NicolZdroj: Aurora Cofilm

Gabrielle Heclstuduje hereckou konzervatoř a kvůli natáčení na YouTube se potýká s občasným nesouhlasem svého okolí.
Gabrielle HelclZdroj: Aurora Cofilm

Kovystuduje marketing a ve svých videích se vyjadřuje k nejrůznějším tématům od YouTube, Snapchatu, Facebooku, až po politiku.
KovyZdroj: Aurora Cofilm

Nicole a Luckazačínaly jako bloggerky pod společným jménem A Cup of Style. Psaly o módě, zdraví, životním stylu a líčení. Sestry později přešly na natáčení vlogů.
Nicole a LuckaZdroj: Aurora Cofilm  

Film přibližuje život YouTuberů

„Doufám, že film ukáže ucelený pohled na svět YouTube, na to, co to znamená být YouTuber. Fanouškům může ukázat, že to není jenom pozlátko, a lidem, kteří to odsuzují, zase to, že je to úplně o něčem jiném, než si myslí," říká Shopaholic Nicol.

„Měl by to být nezaujatý, upřímný pohled na to, jak tenhle život vypadá," dodává Kovy, který například v dokumentu ukáže i své rodiče.
Všichni zúčastnění si ostatně pouští štáb opravdu velmi blízko.

Kamera nahlédla i do soukromí 

„Dovolil jsem filmové kameře nahlédnout do mého soukromí tak, jako nenahlíží ani moje osobní kamera," vysvětluje otec dvou dětí, který na scéně působí pod přezdívkou Pedro. „Konečně tak lidi uvidí, že to není jenom o tom, že si sednu k počítači a hraju hry."

Štáb má v tuto chvíli za sebou prvních pět měsíců práce. „Film jsme začali natáčet na setkání YouTuberů s 20 tisíci fanoušky letos v dubnu. Do příštího dubna jim budeme v patách, jak to jen půjde, a film bychom měli mít hotový v září 2017, kdy půjde do kin," dodal režisér snímku.

TVŮRCI:
JIŘÍ SÁDEK – představil se svým režisérským celovečerním debutem Polednice letos v březnu. Věnuje se mimo jiné i dabingové režii filmů a seriálů pro Walt Disney Studios, HBO nebo Pixar.
JINDŘICH TRČKA – producent, který se od roku 2011 pohybuje ve světě on-line videa. Má bohatou praxi z oblasti audiovizuální tvorby i obchodu a marketingu.
ANTOAN PEPELANOV – jako kameraman se podílel na celovečerních filmech Polednice a Rudý kapitán nebo na dokumentu Mgr. Radovan Kaluža.