Petr Zuska se drží klasického choreografického jazyka, ale v příběhu se více vrací k literární předloze baletu. Tím je text německého romantického spisovatele E. T. A. Hoffmanna Louskáček a myší král, a Zuskova inscenace se proto jmenuje Louskáček a Myšák Plyšák. Šéf baletu ND ve své choreografii vánoční čas, s nímž je příběh spjatý, obohacuje ještě o dobu, kdy přichází Mikuláš, a děj zasazuje do pražského prostředí.

V hlavní roli se představí solista Baletu Florencie 

Od 5. prosince bude klasického Louskáčka uvádět v Praze také divadlo Hybernia. V hlavní roli prince Louskáčka se představí Leonardo Velletri, první sólista Baletu Florencie, v roli Klárky zatančí Rosa Maria Pace, sólistka Bohemia Baletu Praha, sdělila za pořadatele Lenka Trubačová.

Postavu strýčka Drosselmeyera ztvární Viktor Svidró, sólista Pražského komorního baletu a stálý host Laterny magiky. V dalších rolích se představí členové baletu Divadla J. K. Tyla, Baletu Praha Junior, studenti pražské konzervatoře, Tanečního centra Praha a baletní školy First International Ballet School, která představení spolupořádá.

Louskáček patří k atmosféře vánočních svátků 

Balet na motivy povídky E. T. A Hoffmanna je pohádkou o holčičce Marušce a jejím kouzelném vánočním dárku - louskáčku na ořechy, který se v její fantazii promění v krásného prince a společně putují královstvím vánočního stromu, kde přemůžou zlého Myšího krále.

Původní choreografii baletu Louskáček vytvořil slavný baletní mistr Marius Petipa. Pro svou oblibu se tento balet vrací pravidelně na mnoho tanečních scén a patří k atmosféře vánočních svátků.

Čtěte také: Piazzetta patřila dětem