„V představení A Body figuruje bezejmenné tělo jako nástroj komunikace, jako znak přináležitosti k lidskému druhu," říká dvaasedmdesátiletý Tanaka. Sám se na scéně objeví s osmi tanečnicemi. Zabývá se postavením muže a ženy ve společnosti, střídáním dominace obou pohlaví v dějinách, připomíná rozdílné osudy žen a mužů ve válkách a podobně extrémních situacích. „Naše historie je založena na podřizování si lidských těl, zabíjení, nenávisti. Naše existence je vždy spojena s tělem. Tělo je život. Je pravdou samo o sobě," řekl na úvod zkoušek Tanaka.

Jeho tělo je seismograf

Dramaturgem představení je ředitel Divadla Archa Ondřej Hrab, který s japonským tanečníkem spolupracuje přes 30 let. "Tanakův tanec je založen především na extrémním vnímání prostoru a času. Jeho tělo je seismograf, který reaguje na všechny tektonické impulzy našeho duchovního prostředí. Min svým tancem relativizuje všechny zákony fyziky a vytváří báseň těla. Je to tanec bez formy, plný neočekávaných událostí a zároveň silně zakořeněný v zemi," popisuje projev Mina Tanaky.

Projektem s osmi evropskými umělkyněmi po čase navazuje na tři verze projektu Grimm Grimm, které vytvořil v druhé polovině 90. let s českými umělci, jako jsou Iva Bittová, Vladimír Javorský, Zuzana Sýkorová a další. Mezi osmi evropskými tanečnicemi v Těle tančí Katarina Kadijevicová, Tereza Krejčová, Věra Ondrašíková a Zuzana Pitterová z České republiky.

V Praze poprvé vystoupil v roce 1984

Min Tanaka má k divadlu Archa blízko, před více než 20 lety spolu s hudebníkem Johnem Calem vytvořil představení pro slavnostní otevření divadla, kde pravidelně vystupuje. V Praze poprvé vystoupil v roce 1984.Jeho tehdejší tajné vystoupení viděla jen hrstka diváků. Od té doby se stal pro mnohé v České republice živou legendou. Tanaka byl prvním, kdo v zemi představil butó, tanec japonské avantgardy.