Umění manipulace, které 
v pátek 20. února uvedlo v rámci festivalu divadlo Alfred ve dvoře, je dílem choreografky Heleny Šťávové a mladého hudebního skladatele Jakuba Rataje. Bohužel tito dva tvůrci se ve svém zájmu nepotkali zcela přesvědčivě.

I když Ratajova hudba je nepochybně působivá, tanci chyběla větší dynamika a hlubší uchopení tématu bez berliček v podobě rekvizit „za každou cenu". Ačkoliv alespoň lze pozitivně hodnotit spolupráci hudební a taneční složky v rámci divadelní akce.

Velkým opakem naopak byl GOG, autorské představení volně inspirované stejnojmennou knihou Giovanniho Papiniho. Oba performeři Sára Arnstein a Jiří Šimek vynikali jak pohybově, hlasově i schopností kreativně vypointovat scénář nejen díky ironii, ale 
i scénografickému uchopení námětu.

Vše působilo promyšleně do nejmenšího detailu včetně gest či ilustrací „přímo na tělo". Představení bylo uvedeno v nedělním programu festivalu ve Studiu Alta, které bylo i supervizorem představení.

Divadelní zážitkový trenažér

Ve studiu Alta byla v neděli uvedena i inscenace Lenky Tretiagové a Vojty Švejdy určená dětem s názvem Karlík aneb divadelní zážitkový trenažér. Interaktivní představení Tanečního studia Light je pravidelnou součástí Malé inventury vždy v „dětském" čase dopoledních hodin.

Starší krev o víkendu prezentoval ještě soubor Verte Dance s choreografií Korekce, která divácky velmi atraktivně zpracovává téma svobody a nesvobody metaforou přilepených bot v režii Jiřího Havelky. V divadle Ponec je doprovázela naživo skupina Clarinet Factory.

Naopak pro náročnější publikum byla určena inscenace Svěcení jara Handa Gote Research and Development, které zakončilo festivalový víkend tam, kde začal: opět v Alfredu ve dvoře.

Zuzana Smugalová