Pod režijním vedením Petra Mančala a Jiřího Trnky tam společně s Jaromírou Mílovou nastudovala tři jednoaktovky, jejichž premiéry se uskuteční pod společným názvem Milostná tajemství 29. května a 3. června.

„Říkala jsem si, že bych si ještě před tím, než umřu, potřebovala zahrát něco náročnějšího. Mám ráda těžké předlohy,“ prohlásila Skořepová, která má stále i jiné pracovní závazky. V Divadle v Řeznické vystupuje ve hře Mydlibaba a ty druhé, v Metru v představení Poslední šance a v Městských divadlech pražských v působivém monodramatu César a Drana.

Než našla ony tři zmíněné jednoaktovky – Ta silnější (August Strindberg), Tajemný host (Valerij Brjusov) a Nebožtík (René de Obaldia) – trvalo to prý skoro rok. „Nejdřív jsem narazila na Strindberga, autora, který titul Ta nejsilnější napsal pro svoji manželku. Protože vlastně ženské neměl moc rád, vylíčil v něm souboj dvou hereček,“ vyprávěla Skořepová. Zdánlivý „monolog“ paní X je ve hře ve skutečnosti „dialogem“ se slečnou Y. Ačkoliv mluví jen jedna z nich a sama sebe představuje jako vítězku sporu, z němých reakcí soupeřky (v tomto případě Jaromíry Mílové) lze vyčíst opak. Která z nich je silnější, tak zůstává otázkou.

„Němá postava vystupuje i v Brjusovově Tajemném hostu. Když jsem si dílko tohoto ruského autora přečetla, zaujalo mě i tím, že je napsáno téměř ve verších. V jednu chvíli jsem si říkala, že se ten text se svým starým mozkem snad ani nenaučím,“ podotkla herečka, která v této jednoaktovce propůjčuje tvář osamělé ženě Julii žijící uprostřed lesů, postavě, která je původně určena mladé herečce. „Když mi režisér Trnka řekl, že by chtěl, abych hrála sedmnáctiletou dívku, podlomila se mi kolena. Pak jsem si ale uvědomila, že jsem přece ten svět mladých také prožila, ač tedy dávno, a tím pádem je pořád ve mně,“ řekla Skořepová, podle níž je tak hra na jedné straně směšná, na druhé velice dojímavá. Třetí jednoaktovka s názvem Nebožtík se podle ní hodí ke všemu. „Je opět dialogem – ovšem už rovnocenným – dvou žen, které si krátí dny tím, že si přehrávají různé příběhy. Text je založen na překvapivosti a chytrém humoru,“ dodala oslavenkyně.

Všechny tři krátké hry spojují tak zvané předscény, které jsou přiznanou improvizací. „Říkáme v nich věci, které se týkají nás samotných i naší herecké profese,“ uvedla Mílová, kterou práce na Milostných tajemstvích nesmírně bavila, protože ráda hledá, co s sebou každá postava nese. „Těšilo mě zejména zkoušení Strindberga. Právě proto, že o jeho postavě, kterou hraju, se nedozvíme nic. Jenom to, co o ní ta druhá postava řekne. A to ještě nevíme, jestli je to skutečně pravda. Její objevování bylo velmi zajímavé, bylo to jako křížovka,“ podotkla Mílová.

Spolupráci s oběma herečkami si režiséři nemohou vynachválit. „Obě dámy jsou profesionálky, chodí připravené, učí se, zkouší, přicházejí s novými nápady a testují své styly. Luba je typ člověka, který se nechá inspirovat. A když chce znát hereckou pravdu, tak za ni bojuje,“ pronesli Mančal s Trnkou.