Procházka, která se vyplácí

PRAHA - Po krušných peripetiích způsobených minulým režimem či povodní se Jiří Suchý dočkal satisfakce. Národní divadlo uvádí jeho a Šlitrovu buffo operu a on sám v ní hraje. Nerežíruje ji nikdo menší než Miloš Forman (ve spolupráci se svými syny Petrem a Matějem), který spolurežíroval už televizní film Dobře placená procházka (1966). Natočil ho spolu s Jánem Roháčem podle stejnojmenné semaforské inscenace.

24.4.2007

LISTONOŠ V OBLEŽENÍ. Jiří Suchý uprostřed dámského chóru v dobových kostýmcích.Foto: Irena Vodáková

V černobílém filmovém dílku hráli kromě Suchého a Šlitra také Eva Pilarová, Hana Hegerová a René Gabzdyl. Jazyková hravost a poetické obrazy Suchého textů i dnes jemně baví na pozadí zápletky s prvky absurdity. Ve zkoušce času obstála i Šlitrova prokomponovaná hudební partitura, která se střihově lomí do různých parodovaných nálad a lahodí hity jako „Ty jsi švarná, já jsem švarný“.

Poštovní holub

Formanové přenesli filmové dílko na jeviště, aniž by ho kopírovali. Naopak posílili jeho stylizovanost a vsadili na divadelnost. Nonšalantně ovládají velkou plochu jeviště i hlediště. Inscenaci ponechávají atmosféru šedesátých let – ženy nosí pouzdrové šaty do A, na závěsných dekoracích se skví geometrické vzory jako ze socialistických tapet.

Na scéně jsou zhuštěna všechna potřebná dějiště (koupelna, obývák, ložnice), doplněná o stupňovitou konstrukci za oknem.Naní ožívají až surrealistické obrazy veršů libreta: například když Listonoš (Jiří Suchý) zpívá o touze stát se poštovním holubem, za oknem se vznáší hejno nadživotních maket ptáků nadnášených dívčím sborem.

Početný dámský chór si inscenátoři přimysleli a vynalézavě tak zaplnili jeviště a zdynamizovali dění. Právě „masové“ scény (třeba příjezd Tety z Liverpoolu) hýřící barvami a pohybem patří k nejpůsobivějším. Sboru připadla většina písní z dávné Suchého hry Sekta, jež Formanové do „Procházky“ přidali. Songy zpravidla komentují dění na scéně a v úvodu i závěru provolávají slávu divadlu.

Moje blues

Kultivovaně zábavnému představení svědčí živý orchestr, méně už výkony některých představitelů alternace první premiéry. Jana Malá (Vanilka) má sice dravý komediální talent, ale její verva zatlačuje nadhled a jazykové bohatství textů, navíc zpívá silou a nezněle, zvlášť v hloubkách. Styl hudby i textů lépe cítí Zuzana Stivínová (Teta z Liverpoolu), v lyrické poloze však její jinak jistý zpěv zmatní.

Středobodem představení je korpulentní Petr Píša v Šlitrově roli Advokáta. Působí jako nevšedně pohybově i komediálně nadaný operní pěvec, Šlitra nenapodobuje a s citem pro míru nadsázky vytváří novou celistvou postavu. Jiří Suchý se drží svého záměrného neherectví a ne-zpěvu, ve velkém sále však trochu zaniká. Jeho Listonoši po čtyřiceti letech pochopitelně ubylo energie a nadšení. V jedné z písní jako by tento žijící klasik bilancoval hořké úseky své kariéry: „Blues který se nevyplácí / To je moje blues“.

Dobře placená procházka

Nová instrumentace: M. Ivanović

Hudební nastudování a dirigování: L. Pešek

Režie: Miloš Forman, P. Forman

Scéna:Matěj Forman

Kostýmy: J. Pištěk.

Národní divadlo, premiéra 22. 4. 2007.

24.4.2007 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

Marketing, média a tisk - Marketing, média a tisk Marketingový manager 35 000 Kč

Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu. Požadované vzdělání: bakalářské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 35000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce : Za Brumlovkou 1559/5, Praha 4 - Michle, Způsob prvního kontaktu : e-mailem - Vladislav.gogulinsky@sellbytel.cz, Kontaktní osoba : pan Vladislav Gogulinský , Upřesňující informace a požadavky : , Vysoce kvalifikovaná práce v oblasti prodeje a získávání kontaktů pro další potencionální prodej., Na tuto pozici hledáme specialisty se zkušeností v oblasti zákaznické podpory, pre-sales a after-sales, account managementu a zkušeností udržování pravidelného vztahu s byznys partnery , Požadované jazykové znalosti : arabština na úrovni rodilého mluvčího, angličtina C1, Zaměstnanecké výhody : stravenky, dovolená navíc. Pracoviště: Sellbytel group gmbh, organizační složka - 002, Za Brumlovkou, č.p. 1559, 140 00 Praha 4. Informace: Vladislav Gogulinský, +420 296 736 800.

Cestovní ruch a hotelnictví - Noční recepční v rodinném penzionu 20 000 Kč

Rodinný penzion na Praze 9 přijme nočního recepčního. Pracovní doba krátký - dlouhý týden. Nástupní plat 20.000 Kč čistého. Nebráníme se ani spolupráci s aktivním důchodcem. Jedná se o nenáročnou práci (nemáte na starosti žádný rezervační systém, ani emailovou komunikaci s klienty apod). Požadujeme dobrou znalost angličtiny, spolehlivost a zodpovědnost.

Obchod - Prodejce - golfový obchod 25 000 Kč

Prodejce sport Nabízíme pozici prodejce v golfové prodejně WebGolf.cz v Praze. Příjemné prostředí, česká rychle rostoucí firma, pracovní úvazek na HPP.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 100 Kč

Prodavači potravinářského zboží Prodavači Praha 9, víkendové směny / brigáda. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt pro uchazeče: emailem na roland.lisonek@gmail.com nebo telefonicky na tel.: 724 742 121, , Jedná se o občasnou výpomoc v krámku s potravinami, víkendové ranní směny 5:30 - 13:30, klidné prostředí, dobrá dopravní dostupnost., , Vhodné pro studenty, matky na MD nebo důchodce., , Požadujeme spolehlivost, potravinářský průkaz, výpis z rejstříku trestů, praxe z oboru výhodou., , Zam. výhody: garantované měsíční odměny až do výše 1000,- na základě dosáhnutých výsledků.. Pracoviště: Roland lisoněk - praha 9, hlaďova, Hlaďova, č.p. 661, 198 00 Praha 98. Informace: Roland Lisoněk, +420 724 742 121.

Prague food festival. Ilustrační foto.
12

Přijďte na chuť Vyšehradu. Začíná Prague Food Festival

Napadení novinářů v Top hotelu v Praze.

Potyčka v Zemanově štábu byla přestupkem, vyhodnotila policie

Debakl Komety, bitva u Veveří a mladí virtuosové z Trutnova: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 14. až 15. dubna 2018.

Veverčata, zajíčci i myšice. Záchrannou stanici čeká s příchodem jara plno práce

Pražané jsou nadšení. Přišlo jaro. Pro Záchrannou stanici hl. m. Prahy pro volně žijících živočichů to ale znamená pěkný „záhul“. S teplem začíná i sezóna mláďat. V tomto týdnu se v záchranné stanici zotavuje dokonce 53 mláďat nejrůznějších zvířat. Prozatímní domov tu tak mají veverčátka, malé hrdličky a přes 20 zajíčků.

Netradiční kavárna s únikovými hrami na Žižkově. Kvíz musíte řešit i na záchodě

Tramvajovým zácpám na Žižkově téměř odzvonilo. Doufejme. V dopravní špičce ale přesto MHD na pražském Žižkově občas stojí. Pokud popojíždíte krokem, v úseku mezi Olšanským náměstím a Lipanskou si na fasádě jednoho z domů můžete všimnout zvláštního nápisu. „Šifra proti zácpě… tramvajové,“ říká plakát. Vyvěsil ho sem student VŠE Jan Maryško, který ve stejném domě provozuje netradiční kavárnu. Dokonce první svého druhu. Podle něj jde o ideální místo na originální rande.

Filozofická fakulta UK nesouhlasí s kritikou studijních pobytů v EU

Filozofická fakulta Univerzity Karlovy se dnes ohradila vůči výrokům poslance Lubomíra Volného (SPD), který podle médií kritizoval studijní výjezdy mladých lidí do západní Evropy. Studenty vyjíždějící do ciziny s programem Erasmus na zasedání poslaneckého výboru pro evropské záležitosti označil za "kampusové povaleče". Podle vedení filozofické fakulty jeho výroky znevažují úsilí studentů i institucí, které organizují Erasmus na českých školách.