Výstava Tekuté písky je druhým výstavním projektem slovenské Nadace Miloty Havránkové, proto se v galerii představují fotografové právě od východních sousedů.

„Tématem výstavního projektu, které jednotliví autoři zpracovávali, bylo téma vyrovnání se s prožitou bolestí či zraňující osobní zkušeností,“ uvedla kurátorka Anna Vartecká.

Práci například Martina Štrby mohou znát i ti, kteří se o fotografii nezajímají. Štrba je totiž úspěšným kameramanem, podílel se například na Michálkově Je třeba zabít Sekala, Hořící keř a Šarlatán, které režírovala Agniezska Hollandová nebo na snímku Masaryk.

Výstava optických klamů Akademie věd ČR na Národní třídě v Praze.
Týden mozku v Akademii věd. Optické klamy vám ukážou jak nás může šálit zrak

I Martin Kollár je vystudovaným kameramanem. Dlouhodobě spolupracuje na projektech ve východní Evropě, Francii a Izraeli a je zakladatelem sdružení Slovenská dokumentárna fotografia.

Nejmladší z trojice je pak Ester Sabik, která v roce 2020 absolvovala bratislavskou Vysokou školu výtvarných umění.