Kdo přijel v sobotu na návštěvu prosluněné Prahy vlakem a vystoupil na hlavním nádraží, mohl mít pocit, že cestoval časem. Lidé byli oblečení v dobových kostýmech a po slavnostním zahájení, o které se postarali starosta první městské části Oldřich Lomecký (TOP 09) a prezident autoklubu Jan Šťovíček, po silnici jely velocipédy v doprovodu parního automobilu.

Symbol éry začátků motorismu tak odstartoval sobotní akci, kam se sjelo téměř 150 veteránských automobilů a motocyklů. Byl zde vystaven také vůz Praga z roku 1919, který pochází z majetku Pražského hradu a je tedy pravděpodobné, že v něm právě T. G. Masaryk jezdil.

Největším lákadlem pro návštěvníky ovšem byla Tatra 607, jediný závodní monopost specifikace Grand Prix (od roku 1954 Formule 1), který byl na českém území vyroben. Jenže podle Šťovíčka kvůli politické situaci v 50. letech minulého století monopost nebyl nasazen do ostrých závodů a Tatra absolvovala pouze závodní testy.

Fanoušci starých aut si mohli prohlédnout rovněž historická policejní vozidla od roku 1918 až do současnosti. Součástí sobotní výstavy byl doprovodný program pro děti i pro seniory. Prvorepublikovou atmosféru dokresloval hudební doprovod i módní přehlídka.

"Chtěl bych poděkovat za spolupráci Praze 1, Muzeu Policie České republiky a všem, kteří se na letošním ročníku podíleli. Tato akce byla přípravou na příští ročník, ve kterém oslavíme 90 let klubového domu Autoklubu. A program bude ještě bohatší," uvedl v tiskové zprávě Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.

Další ročník sraz veteránů bude věnován památce Elišky Junkové. Československá automobilová závodnice se před 90 lety zúčastnila legendárního závodu Targa Florio v sicilském pohoří Madonie. Autoklub ČR odhalí za rok její pamětní desku.