Údaje poskytl časopis Art&Antiques, který podrobný rozbor návštěvnosti výstav uveřejní ve svém únorovém čísle. Zájem návštěvníků o českobudějovickou výstavu zvýšila jistá její provokativnost - architekt obehnal barokní kašnu na hlavním náměstí vysokou zdí a přístup k ní byl jen po visuté lávce vedoucí z oken galerie. Denní návštěvnost 1500 lidí odpovídá spíše průměrné návštěvnosti celé jedné výstavy Domu umění v minulých letech.

Dosažená čísla jsou vysoká 

Výstavy současného umění jsou ale obecně v tuzemsku navštěvovány spíše méně. Téměř jistotu vysoké návštěvnosti dávají velké kulturně-historické přehlídky, jako byla loňská výstava Císař Karel IV. 1316-2016.

Dosažená čísla jsou vysoká i v mezinárodním srovnání. Z výstav středověkého umění měly podle časopisu The Art Newspaper v roce 2015 vyšší návštěvnost jen čtyři projekty.

Nejúspěšnější byla expozice Slovanské epopeje

Druhou nejnavštěvovanější výstavou NG byla přehlídka mapujícího vliv Henriho Rousseaua na moderní umění. Za čtyři měsíce ji vidělo 57.047 diváků (464 denně).

Co do celkového počtu návštěvníků byla loni v NG nejúspěšnější expozice pláten Alfonse Muchy z cyklu Slovanská epopej, vidělo ji 119.675 lidí s denním průměrem 385 návštěvníků. Výstava ale má charakter trvalé expozice, která byla přístupná téměř pět let.

Celkem si přišlo stále expozice prohlédnout přes 712 tisíc lidí 

Výstavy pořádané Národní galerií v Praze v loňském roce patřily k nejnavštěvovanějším; v minulých letech tomu tak nebylo. Celkem si přišlo její výstavy i stálé expozice prohlédnout 712.690 lidí.

O rok dříve to podle výroční zprávy NG bylo 543 308 lidí, v roce 2014, v jehož polovině nastoupil její současný ředitel Jiří Fajt, to bylo 380 231 lidí.

Nad 20 tisíc návštěvníků přilákaly i výstavy v Muzeu Kampa

Návštěvnost v řádu desetitisíců měla ještě výstava obrazů Toyen v Muzeu Kampa (58.732) a americké grafiky v NG (34.567). Nad 20 tisíc návštěvníků přilákaly tři další výstavy Muzea Kampa (212 až 261 denně), výstavy V Novém světě: Podmínky modernity 1917-1927 v Galerii výtvarného umění v Ostravě (330 denně), Skvělý nový svět v pražském DOXu (233 denně) a sedm měsíců trvající výstava Jiřího Příhody na Zámku Troja (113 denně). Meziročně se zvýšila návštěvnost výstav Galerie Rudolfinum a Moravské galerie v Brně.

Galerie Rudolfinum loni díky sponzoru zkusila na výstavu Loni v Marienbadu nevybírat vstupné, výrazné zvýšení návštěvnosti to ale nepřineslo. Dokázala přilákat 221 lidí denně, zatímco jarní přehlídka Jiřího Černického 214 lidí.

Čtěte také: Sudkova galerie ukazuje snímky jeho žačky a propagátorky