Jedná se o hořkosladkou a velmi vtipnou podívanou o smrti, nepříjemných rodinných pravdách i o plameni vášně, který dřímá v každém z nás a který může být tak snadno uhašen.

V centru příběhu stojí dva rozhádaní bratři Bobby (Igor Chmela) a Marty (Pavel Liška), kteří vyrážejí na přání svého nedávno zesnulého otce na cestu k místu, jež si jejich příbuzný vyvolil jako místo posledního odpočinku.

Uváznou těsně před cílem, v laciném hotýlku kdesi v poušti společně s barmankou, dvojicí neohipíků a rozzlobeným mužem středního věku. Všichni jsou charakterističtí něčím jiným a zahrnují v sobě různé životní postoje. „Marty o sobě dost často říká, že nenávidí život, to bych já nikdy neřekl. Je to takový ztroskotanec, v tom se lišíme,“ říká Igor Chmela coby Bobby.

Jeho kolegyně Kristina Maděričová, v inscenaci zvaná Jo, navazuje: „Jo je svým způsobem trošku divná, protože je to trošku divné, takhle dobrovolně trčet v poušti a nic nedělat. Někdo by to chtěl změnit, ale ona se prostě rozhodla, že bude tam a hotovo,“ uvádí Maděričová. Režie inscenace se ujala- Marie Záchenská, původem ze Slovenska, která působí ve Francii. S Divadlem Na zábradlí již spolupracovala na představení Ředitelé, které i sama přeložila.

Přenést filmový realismus na jeviště

Během zkoušení se snažila hercům vnuknout, že hra by měla navazovat na filmový realismus a přetransformovat jej v realismus divadelní. Zdůrazňovala také, aby si všímali spíše intencí postav než toho, co je řečeno. „V těch postavách je sarkasmus. Zajímá mě, co lidi nutí být sarkastickými,“ sdělila.

Kelly McAllister je jedním z respektovaných amerických dramatiků. Viditelnější úspěch zaznamenal až po navázání spolupráce s newyorskou Boomerang Theatre Company. Jeho poslední hra Cesta hořícího muže (Burning the Old Man, 2004) získala několik ocenění. Byla také zařazena do antologie Play.