„Jsme rádi, že pokračuje spolupráce s pražskou halou Mercedes Forum, kde The Tap Tap vystoupí," uvedl Bělor. V netradičním luxusním prostředí Mercedes Forum v minulosti vystoupily i další soubory zpestřující program Pražského jara. Například letos zde vystoupila slovenská kapela Cigánski diabli s pestrou hudební směsí složenou z lidových písní, filmové hudby i ukázek z oper a operet. Loni sál na pražském Chodově ocenil dlouhým potleskem jazzové vystoupení mladého varhaníka Ondřeje Pivce.

V minulosti v rámci Pražského jara v Mercedes Foru koncert Big Bandu Gustava Broma připomněl sedmdesát let od založení orchestru. V roce 2009 zde zahrála formace domácích hudebníků orientovaných na současnou jazzrockovou fúzi Rhythm Desperados.

Pro kapelu jsou charakteristické bicí

Skupina The Tap Tap vznikla v roce 1998, kdy ji založili studenti Jedličkova ústavu. Zakladatelem a kapelníkem je Šimon Ornest. Na doprovodné nástroje hrají hostující profesionální hudebníci. Vozíčkáři mají za více než deset let práce za sebou stovky koncertů a festivalů doma i v zahraničí. První CD s názvem Hopšidyridy nahráli v roce 2006 s ukrajinskou kapelou Huculyk. S The Tap Tap spolupracují například Dan Bárta, Jiří Holzmann, Kamil Střihavka, Jana Augustinová, Tomáš Hanák, David Koller, Ondřej Hejma nebo Xindl X, který složil a nazpíval píseň Řidič autobusu na motivy příběhu bubeníka The Tap Tap Marka Valenty.

Kapela je rozdělena na dvě základní skupiny – sólisty a sboristy. Sboristé hrají pod dirigentským vedením Ornesta doprovodné rytmy. Sólisté hrají z vlastních zjednodušených notových zápisů a několik členů kapely se střídá ve zpěvu. Hudbu kapely charakterizuje především používání bicích nástrojů.

The Tap Tap každoročně pořádají benefiční mikulášský koncert, jehož výtěžek je věnován pro technické vybavení vzdělávacího centra Studeo, které vytváří zázemí pro rozvoj mladých lidí se zdravotním postižením.

Před časem jako předkapela vystoupili na koncertu Elánu v Praze, letos se představili na 25. ročníku festivalu v Trutnově nebo v pražské Incheba Areně v předvečer zániku civilizace předpověděného mayským kalendářem na happeningu s názvem Koncert proti konci světa.