Cyklus má název La Suite Vollard a jmenuje se podle galeristy a obchodníka s uměním Ambroise Vollarda. Podle odborníků série vypráví o Picassově bouřlivém období rozchodu s jeho první ženou, ruskou baletkou Olgou Chochlovovou a o vášnivém vztahu k mladé Marii-Therese Walterové, ale obsahuje také úvahy o smyslu umění. Jednotlivé tisky odrážejí Picassovy erotické a umělecké posedlosti, manželské potíže a stále temnější politickou situaci v Evropě. V návaznosti na tuto sérii vznikla Picassova slavná Guernica.

Těžké období

Kurátor výstavy Fernando Castro Borrego novinářům řekl, že ze stovky děl je 97 Picassových rytin z jeho života a tři portréty Vollarda, jeho přítele a zadavatele cyklu. "Spíše než sto rytin jde o jednotné dílo představující autobiografické vyprávění v obrazech o období, které sám Picasso označil za jedno z nejtěžších v životě," řekl kurátor.

Na počátku 30. let dosáhl Picasso slávy. V roce 1932 byla v pařížské Galerii Georges Petit jeho první retrospektivní výstava, kde bylo 225 obrazů, sedm soch a šest ilustrovaných knih. Autor oslavil 50. narozeniny, z chudého španělského imigranta se vyšvihl do role mezinárodní hvězdy. Navzdory krizi ceny jeho raných obrazů lámaly rekordy.

Intimní grafická série pro Vollarda vznikla v letech 1930 až 1937. Picasso se v cyklu proměňuje v řeckého sochaře, jehož tvorbu narušuje jeho alter ego, smyslný a destruktivní Minotaurus - tyto dvě postavy představují vášeň a vinu.

Cyklus je rozčleněn do několika oddílů nazvaných Rozmanitosti, Sochařův ateliér, Boj lásky, Minotaurus, Rembrandt, Slepý Minotaurus, Portréty Ambroise Vollarda. Rozmanitosti představují východisko. Motivy modelek, mladých námořníků, akrobatů, fauna a hydry přecházejí do výrazně ucelenější série Sochařova ateliéru.
Klid a pohodu této části cyklu věnované otázkám umění narušují listy s Minotaurem. Jeho vášeň ničí vše, co sochař vybudoval. Ve čtyřech listech je Slepý Minotaur veden nocí děvčátkem s holubicí. Čtyři tisky jsou věnovány ikoně umění - Rembrandtovi.