Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Queen + Paul Rodgers: Královně dorůstají zuby

Vysočany - Britská rocková kapela podruhé naplnila největší pražskou halu. Lidmi i sentimentem.

31.10.2008
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Britská legendární skupina Queen. Na snímku kytarista Brian May a zpěvák Paul RodgersFoto: Deník/Jan Handrejch

Nezbývá než parafrázovat název jednoho z hitů Queen: The Business Must Go On.

Britská rocková legenda doplněná zpěvákem Paulem Rodgersem přitáhla v pátek do pražské O2 Areny 16 000 posluchačů. Publikum nadchla.

Po muzikantské stránce dopadla druhá pražská návštěva projektu Queen + Paul Rodgers lépe než nevyvážený, rozpačitý koncert v roce 2006. Bubeník Roger Taylor a kytarista Brian May se znovu dostali do hráčské formy. Paul Rodgers už má vyzkoušeno, jaké hlasové polohy z původního Mercuryho rejstříku mu vyhovují, a dokáže se do nich po svém opřít.

Bezproblémový rock‘n‘roll

Úvod koncertu, vystavěný na hybných, nekomplikovaných rockových vypalovačkách Hammer To Fall, Tie Your Mother Down a Fat Bottom Girls, působil přesvědčivě. Jako by zasloužilým rockerům od minula trochu dorostly zuby. Naživo dobře fungovaly i nové rock‘n‘rollové songy C-lebrity, Surf‘s Up… School‘s Out! a přídavkový Cosmos Rocks, navzdory tomu, že ve studiových verzích vyznívají šedě.

Což bohužel neplatilo pro další nové písně, pateticky těžkopádné Say It‘s Not True, ve kterém se zpěvu ujímalo postupně celé trio protagonistů, a We Believe. Vydařily se Rodgersovy vzpomínky na repertoár kapely Bad Company, jen s akustickou kytarou zazpívaná balada Seagull a klavírní „titulní“ píseň Bad Company dýchající bluesrockovým napětím.

Odlehčení akustikou

Koncert odlehčil akustický set odehraný na molu mezi diváky. May s akustickou kytarou a za vydatného přispění sboru publika zazpíval Love Of My Life a poté lidovkářskou ’39, ve které se k němu přidal na velký buben a tamburínu Taylor a posléze celá kapela s akustickými nástroji, klávesista Spike Edney s akordeonem.

Obligátní sólo na bicí zpestřil Taylor klauniádou. Do kontrabasu Dannyho Mirandy zabouchal paličkami riffy skladeb Under Pressure a Another One Bites The Dust. Bedňáci mu během hry přidávali další bubny a dostavovali bicí soupravu. Pěvecky se Taylor ujal hitů I‘m In Love With My Car, kde ho doplňoval mohutný sbor spouštěný Spikem Edneym přes vokalizér, a It‘s A Kind Of Magic. Intonační nejistotu doháněl nasazením.

Trochu zvláštní pieta

Nejspornějším momentem bylo stejně jako v případě minulého koncertu Mayovo kytarové sólo, respektive jeho vyústění. Hrátky s delayem (zpožďovačem zvuku) předvedl May v duchu dávných koncertů Queen, nic proti. Pak ovšem mrkl z obří obrazovky za pódiem duch Freddieho Mercuryho a z playbacku zazpíval Bijou. Následovala kýčovitě přeslazená instrumentálka Last Horizon.

Pozůstalí Queeni možná považují tenhle trik za pietní vzpomínku, publikum při spatření Mercuryho tváře zajásalo. Ale také by se to dalo vykládat jako netaktní hra na city, zneužívání památky slavného pěvce. Bůhsuď.

Dojem napravil až rock‘n‘rollově roztančený popěvek Crazy Little Thing Called Love. Finále před přídavky patřilo vzhledem ke kontextu jaksi sebeomluvné baladě Show Must Go On a dalšímu vstupu filmového Mercuryho, napůl z playbacku, napůl živě odehrané klasice Bohemian Rhapsody. Tato pocta Freddiemu vypadala přece jen důstojněji. Ostatně nikdo od Queen asi neočekával, že se oprostí od rozemílání minulosti.

TOMÁŠ S. POLÍVKA


31.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Finančník Petr Kellner.
25

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

Středoškoláci půjdou volit. Chtějí o zemi rozhodovat

Maturitní třída pražského víceletého gymnázia. Skupina dívek, které letos poprvé půjdou volit, se baví, komu dá hlas. Katka váhá mezi TOP 09 a ODS, Karolína, Vendula a Veronika to hodí Pirátům, Anna topce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení