Hancock i Corea byli v 60. letech členy skupin Milese Davise a oba se podíleli na průlomových trumpetistových albech In a Silent Way a Bitches Brew, které položily základy fúze jazzu a rocku. Corea 17. června vystoupil na brněnském JazzFestu, ale nikoli s Hancockem, nýbrž se zpěvákem Bobbym McFerrinem.

Držitel Oscara za filmovou hudbu a 14 cen Grammy Hancock se loni představil také v Brně jako virtuóz na klavír a další klávesové nástroje, zvukový experimentátor i hudební bavič. Publikum jej nechtělo pustit z pódia. Většinu koncertu odehrál na otočné stoličce mezi třemi různými klaviaturami, došlo ale i na jeho typické klávesy zavěšené na krku.

Letos pětasedmdesátiletý chicagský rodák Hancock patří k nejznámějším světovým jazzovým hudebníkům. Ke slávě přišel v 60. letech, kdy jej do svého takzvaného druhého kvintetu pozval trumpetista Miles Davis, později byl jedním z průkopníků jazzrocku a propagátorů hry na syntetizátory.

Za hranicemi tradičně chápaného jazzu

Zapsal se také do dějin rhythm and blues, funku, populární a elektronické hudby. Hlavně díky tomu, že část jeho tvorby překračuje hranice tradičně chápaného jazzu, bodoval zejména v 70. a 80. letech v hitparádách a proslavil se také u popového publika.

V roce 2008 Hancock za svoji nahrávku River: The Joni Letters, na níž interpretoval písně Joni Michellové, získal hlavní cenu Grammy za album roku. Od roku 2011 působí jako velvyslanec dobré vůle při UNESCO. „Šířím jazz, nejlidštější hudbu na světě," prohlásil před časem.

Vystoupení ve Foru Karlín bude čtvrtou Hancockovu koncertní návštěvou v Česku. Poprvé se objevil v Praze na jazzovém festivalu v roce 1986, kdy během vystoupení podpořil uvězněné disidenty z Jazzové sekce.

Rodák z Chicaga Hancock se začal učit na klavír v sedmi letech. V 60. letech byl členem kvintetu Milese Davise, spolu s ním tak pomáhal definovat moderní tvář žánru.