V nové choreografii se Tanaka vrací do prehistorie, do časů, kdy lidé nepoužívali jazyk a neměli jiný nástroj komunikace. Z potřeby komunikovat s ostatními lidmi a s okolní přírodou tak vznikl tanec. Ten podle autora zůstal zakódovaný v lidských tělech jako kód pravdivého vztahu.

Min Tanaka
V Arše vystoupí tanečník Min Tanaka s inscenací o lidském těle

Dramaturg představení spolupracuje s Tanakou přes 30 let

Autor inscenace se zabývá postavením muže a ženy ve společnosti, střídáním dominace obou pohlaví v dějinách, připomíná rozdílné osudy žen a mužů ve válkách a podobně extrémních situacích. „Naše historie je založena na podřizování si lidských těl, zabíjení, nenávisti. Naše existence je vždy spojena s tělem. Tělo je život. Je pravdou samo o sobě," říkal při zkouškách Tanaka.

Dramaturgem představení je ředitel Divadla Archa Ondřej Hrab, který s japonským tanečníkem spolupracuje přes 30 let. „Tanakův tanec je založen především na extrémním vnímání prostoru a času. Jeho tělo je seismograf, který reaguje na všechny tektonické impulzy našeho duchovního prostředí. Min svým tancem relativizuje všechny zákony fyziky a vytváří báseň těla. Je to tanec bez formy, plný neočekávaných událostí a zároveň silně zakořeněný v zemi," popisuje projev Mina Tanaky.

Ilustrační foto
Taneční konzervatoř slaví 25 let, studenti zatančí v ulicích

Projektem s osmi evropskými umělkyněmi po čase navazuje na tři verze projektu Grimm Grimm, které vytvořil v druhé polovině 90. let s českými umělci, jako jsou Iva Bittová, Vladimír Javorský, Zuzana Sýkorová a další. Mezi osmi evropskými tanečnicemi v Těle tančí Katarina Kadijevicová, Tereza Krejčová, Věra Ondrašíková a Zuzana Pitterová z České republiky.