„Ivan Krejčí je člověk, za kterého jsem před třemi lety lobboval, když se měnilo vedení v Národním divadle. Dopadlo to, jak dopadlo potkali jsme se v Divadle Na Fidlovačce, ne v Národním,“ říká Igor Bareš.

S dílem dramatika Eugèna Labichea se poprvé setkal v roce 1990 v Divadle bratří Mrštíků, od té doby komedie tohoto typu nehrál. „Jejich vnitřní mechanismus bych přirovnal ke komiksu, kde je vše ohraničeno černou fixou. Podobně je to zde, vše musí být jasně pojmenované a s matematickou přesností zapadat. To mi velmi vyhovuje, protože nerad improvizuji a mám rád, když je všechno předem domluveno,“ vypráví herec.

Roli padesátníka Paula Célimara, jenž svůj mládenecký život zasvětil vdaným ženám, neboť podlehl kouzlu své vlastní teze, že „žena, která má manžela a domácnost, vám vytvoří domov“, převzal v průběhu zkoušení od původního představitele Zdeňka Kupky. Ten se jí musel vzdát kvůli úrazu.

„Zkoušení bylo náročné, ale když si něco dobrovolně zvolím, pracuji s chutí a radostí. Všichni se ke mně chovali s velikou vstřícností, což bylo velmi důležité, protože čas byl neúprosný. Komedie tohoto typu se totiž herec sám nenaučí. Všechny dialogy je potřeba perfektně nazkoušet,“ doplňuje. „A už by to chtělo diváky! Ti teprve dávají inscenaci správný rytmus.“

Barešovi spoluhráči na jevišti budou Daniel Rous, Jakub Stach, Ctirad Götz, Barbora Mošnová, Jakub Albrecht v alternaci s Gustavem Haškem a Sandra Pogodová. Ta ke své postavě Colombotové, jejíž mladičká dcera Emma se má stát Célimareovou ženou, neboť nenapravitelný svůdník se do ní zamiloval, říká: „K situaci přistupuje tak, že si říká krása pomine, mládí taky, ale vidina jeho prachů… ty se můžou jenom množit,“ směje se Pogodová.

Ač hra vznikla před mnoha lety, podle dramaturga Vůjtka se lze s jejími figurkami ztotožnit i dnes, v každodenní realitě. „Rodiče v ní v podstatě prodávají svoji dceru, byť se tváří, že je jim to strašně líto. Není to nic, co bychom nežili v současnosti,“ podotýká. „Jsou v ní skvěle vystavěné situace a vtipně napsané dialogy tak, jak to má v dobré frašce být.“