Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motoráček svezl zájemce na Nákladové nádraží

Praha - /FOTOGALERIE/ V rámci Evropského týdne mobility se v hlavním městě konal Den Pražské integrované dopravy.

21.9.2010
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Již tradičně v rámci Evropského týdne mobility se 21. září uskutečnil Den Pražské integrované dopravy. Zájemci se mohli svézt historickým motoráčkem s čerstvě zrenovovaným bufetovým vozem z Masarykova nádraží na Nákladové nádraží Žižkov.Foto: Deník/Vít Šimánek

Zájemci se v úterý mohli svézt historickým motoráčkem s čerstvě zrenovovaným bufetovým vozem z Masarykova nádraží na Nákladové nádraží Žižkov.

V rámci Evropského týdne mobility sem zajela z Masarykova nádraží historická motorová souprava, kterou vypravila společnost Klub železničních cestovatelů (KŽC).

Poslední osobní vlak na nádraží

Vlak s cestujícími je na Žižkově unikát hned dvojí. Oficiální provoz na nákladovém nádraží totiž skončil už v roce 2002, navíc osobní vlaky sem nejezdily vůbec. Podle jednatele KŽC Bohumila Augusty koncem letošního roku definitivně skončí platnost úředního povolení pro vjezd vlaků do zchátralého areálu, osobní vlak už sem proto po dnešku nezavítá.

Nablýskaná historická souprava se do zanedbaného nádraží musela prodrat po zrezivělých kolejnicích, které pomalu zarůstají křovím. Nádraží s polorozpadlými vysokými rampami a železnými konstrukcemi už je jen stínem slavného areálu, který ve třicátých letech nestačil pokrývat poptávku po skladových prostorech. Červený vlak tu proto působil téměř bizarně a právem přivábil desítky amatérských fotografů.

Unikátní komplex

Nádraží je podle odborníků unikátním architektonickým komplexem, který nemá v českých zemích obdoby. S výstavbou se začalo koncem 20. let 20. století, největší sláva přišla ve 30. letech. Od 60. let důležitost nádraží postupně klesala, především po zprovoznění nového skladiště potravin ve Strašnicích v roce 1966.

Nádražní budovy v následujících letech zřejmě ustoupí developerskému projektu, na jejich místě má vzniknout nová čtvrť.

Autor: ČTK

21.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda strany zelených Matěj Stropnický

Stropnický věří, že se jeho Zelení vrátí do Sněmovny

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení