Do Obecního domu Richter dosadil na funkci ředitele svého asistenta a ihned začalo propouštění zaměstnanců a nabírání spřízněných duší. Radní klade Srpovi za vinu nedostatky zjištěné při finanční kontrole zaměřené na výběrová řízení. „Kontroloři ale neshledali, že bychom postupovali v rozporu se zákonem a drobné nedostatky v účetnictví nepovažovali za významné,“ reagoval Srp. Radní Richter navíc vytýká vedení Galerie především současný způsob opravy plastiky Jana Husa na Staroměstském náměstí. Pomník je pod lešením, které kryje reklama na auto, z níž se nákladná rekonstrukce bude hradit.

„Dvakrát jsem panu Srpovi poslal příkaz, aby smlouvu vypověděl, ale řekl, že to jde těžko,“ uvedl Richter. Galerie uzavřela smlouvu s agenturou Qeet, která reklamu na lešení provozuje, na deset let. Richterovi vadí, že oprava Husova pomníku bude dlouhá asi tři roky a Mistr bude stále schovaný. „Při oslavách výročí Karlova mostu přijedou zahraniční hosté a místo Husa budou koukat na fabii,“ řekl radní. Město podle něho nemůže prakticky nic dělat.

„Taková rekonstrukce se připravuje dlouho dopředu a není možné jen tak ze dne na den říct, nic nebude. A z milionu, který na opravy plastik máme, se dají restaurovat pouze díla ve velmi omezeném množství,“ obhajuje Srp tento ve světě běžné užívaný způsob získávání peněz. Galerie odmítá, že město bylo postaveno v případě Husova pomníku před hotovou věc. „Smlouvu se společností Qeet i harmonogram restaurátorských prací odsouhlasil již v listopadu 2005 ředitel památkového odboru magistrátu Jan Kněžínek,“ uvedl Srp. „Takový zhovadilý způsob rekonstrukce jsem nemohl doporučit,“ reagoval Kněžínek. Jenže černé na bílém stojí, že magistrát považuje návrh hrazení okolo veřejných plastik po dobu jejich rekonstrukce za přípustný. A podle vyjádření šéfa městských památkářů z 8. listopadu 2005 se brzy pod plachtou ocitnou ještě Alois Jirásek a František Palacký.