Kupé Škoda 110 R patří dodnes k nejobdivovanějším modelům celé historie mladoboleslavské automobilky a jeho závodní verze 130 RS posbírala i mnohé ceny a patří k ikonám tuzemského designu. Protože jako mnoha jeho příznivcům podobný model chyběl i Petru Novaquovi, rozhodl se nové auto navrhnout.

Říká mu Erko a jako technický základ pro stavbu použil Audi R8 s manuální převodovkou, z něhož byl zachován osmiválcový motor, podvozek a okenní skla. Většina komponentů pochází od koncernu Volkswagen. Počítá se s jeho malosériovou výrobou, řekl ve středu novinářům Marek Hoffmann, ředitel společnosti Kovovýroba Hoffmann, kde prototyp auta vznikal.

„Měla by to být malá série aut pro lidi, kteří chtějí mít v garáži něco zajímavého a nechtějí vždy po pěti letech měnit auto a omílat stále stejnou značku," říká Novaque. Tvar podle tvůrců „nadiktovala" Audi a jejich snahou prý bylo, aby i přes relativně robustní základ byl nový model elegantní.

Dva vozy měsíčně

Podobně jako u originálu ani u nového automobilu nechybí elegantně se svažující linie střechy či kulaté přední a hranaté zadní světlomety. Dodrželi i postranní, jakoby grafické žebrování a pro první model zvolili leskle oranžovou barvu, která také odkazuje k původním autům.

Cena automobilu podle Hoffmanna stanovena není, bude se vyvíjet podle poptávky, může do ní prý promluvit i to, zda zájemci přijdou z tuzemska či zahraničí. Auto se prý staví z velké části ručně, firma je schopná vyrobit dva vozy měsíčně. Automobil je určen pro jízdu na silnici, nejde o model pro závodní okruhy.

Čtyřiatřicetiletý Petr Novák používá umělecké jméno Novaque, patří ke známým českým designérům. Vystudoval produktový design na Vysoké škole uměleckoprůmyslové, design studoval i v Německu a na Slovensku. Několikrát získal ocenění v prestižní soutěži Red Dot, kde bodoval mimo se svou celohliníkovou stohovatelnou židlí Edge. Navrhl design smartphonu Verzo nebo nový model kola Favorit.