S kanálem Déčko přišel ve svém kandidátském projektu současný generální ředitel Petr Dvořák. Od konce srpna 2013, kdy dětský kanál začal vysílat, odvysílal 3511 hodin premiérových pořadů. "Déčko se stalo bezpečným prostorem, kde se děti cítí dobře a kam se rády vracejí," uvedl Dvořák s tím, že denně Déčko sleduje každý třetí dětský divák ve věku od čtyř do devíti let.

V nové nabídce se kanál zaměří na jazyky pořadem Strýček Tonton, na bezpečnost v Dětské dopravní policii, na vědu a techniku v Teleskopu a U6-Úžasném světě vědy nebo na historii pořadem Sám v muzeu II. Přírodě se budou věnovat pořady S Hubertem do lesa a Moje zahrádka a pohybu a hudební výchově Rytmix, Hopsasa a Písničky doktora Notičky II.

Nejsledovanějšími pořady na Déčku jsou večerníčky. Již od poloviny srpna vysílá 13 nových dílů Pata a Mata. Při výrobě dalších čtyř desítek dílů použije stejné 20 cm vysoké loutky i ruční práci při výrobě animací a rekvizit. Změnil se ale způsob snímání, záznamu a zpracování.

Na základě úspěšného komiksu z 90. let vzniká první kreslený seriál pro starší děti Anča a Pepík. Směřování na starší děti je podle producentky ČT Barbary Johnsonové dáno charakterem příběhů, které jsou dobrodružné, napínavé a také tajemné. "Zápletka má navíc často detektivní charakter s kouzelnými prvky, což je divácky atraktivní a přitom v animaci poměrně originální," dodala.