Jak stojí v úvodu katalogu, kterou k výstavě vydalo nakladatelství Gallery, zvěrosnubnost je výraz pro přenášení pylu rostlin živočichy. Cihlář podotýká, že akt opylování není jen touhou každé rostliny, ale v přeneseném významu i touhou každého tvůrčího jedince. Svými uměleckými díly a poselstvím, které do své tvorby vkládají, by oba tvůrci chtěli trochu "opylovat" fantazii, chuť tvořit a radost z tvorby všech návštěvníků.

Výstava zahrnuje práce ze současnosti i věci starší, třeba dětské kresby. "Pracujeme takhle už 85 let, já 45 let a Veronika 40 let. Motivy, které jsem zpracovával ve věku 2,5 roku, dělám i dnes. Umění se posunulo dál, my pracujeme stále stejně," řekl dnes Cihlář novinářům. Termínu umění se ale vyhýbá, raději mluví o řemesle.

"Chceme, aby sem chodili lidé s dětmi, aby rodiče zjistili, že když dítě něco namaluje, něco v něm je - a když to za 45 let najde, může to třeba vystavit," odkazuje Cihlář ke svým raným pracím a současně zárodkům pozdější celoživotní lásky.

Přípravu výstavy si její autoři ještě ztížili tím, že ke všem zvířatům, která kdy ztvárnili, dohledali latinské a anglické názvy. Tři stovky vystavených děl obsahuje i katalog, který Cihlář graficky upravil.

Velkou část Cihlářova díla tvoří vedle volné tvorby i práce na zakázku a mezi nimi zaujímá výrazné místo devítiletá práce pro pražskou zoologickou výstavu. Ta loni skončila, Cihlář říká, že v jejím pokračování již neviděl příliš smyslu. Spolupráce ale skončila žalobou na zoo, kterou grafik podal kvůli údajnému porušování autorského práva. Zahrada jeho tvrzení odmítá. Spolupracuje s novým výtvarníkem, jeho práce ale silně připomínají Cihlářův výtvarný projev, byť vznikají jinou technikou.