Magistrát uvolnil na tuhle podporu cestovní ruchu 120 milionů korun, návrh rozpočtu podpořili zastupitelé napříč politickým spektrem. Projekt, který má ve své gesci radní pro kulturu Hana Třeštíková (Praha sobě), realizuje městská společnost Prague City Tourism ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací, Svazem obchodu a cestovního ruchu a Hospodářskou komorou. 

Třeštíková a spol. vsadili na frontmana kapely Monkey Business, který zaujal fanoušky při nucené karanténě, když doma točil vtipná videa, kde imitoval světové jazyky. Žertoval také na adresu epidemiologa a bývalého náměstka ministra zdravotnictví Romana Prymuly. Nyní Ruppert pod taktovkou agentury Brainz Studios zve turisty do Prahy v rámci marketingové kampaně. „Tenhle klíč otevře všechny dveře v Praze. A není to žádnej paklíč, ale PRAklíč,“ říká populární bavič.

Základem programu V Praze jako doma je „bodový systém“ – lidé budou za každou noc, kdy budou ubytování v hotelu, body na osobu (maximálně však 8 bodů za pobyt na jednu osobu). Ty pak budou sloužit jako vstupenky do zoologické zahrady, do muzeí či galerií. Otevřeno bude mít i Staroměstská radnice. Prague City Tourism píše, že v rámci kampaně si zájemci mohou vybrat také vycházky s průvodci na nejrůznější témata v délce jedné až dvou hodin: „Vydat se tak mohou například za pražskými strašidly, po stopách Vontů, odhalovat tajemství domovních znamení Malé Strany anebo třeba za pivem.“

„Jako hlavní motiv jsme zvolili zlatý klíč k metropoli. V minulosti jej magistrát předával významným osobnostem, letos ho v hero spotu z rukou Matěje Rupperta nabídneme všem. Praha bude tentokrát bez davů a se spoustou zážitků zdarma, jako doma,” citoval web Mediář.cz jednoho ze spoluautorů kampaně Jakuba Smoljaka. Reklamní experti hodnotí sázku na Rupperta jako dobrou volbu. Zástupci pražské turistické agentury navíc naznačili, že by zpěvák a herec mohl mluvit i cizími řečmi.

Já chcu karamel!

Prague City Tourism se podílela také na další podpoře kultury a cestovního ruchu v hlavním městě. Poloviční vstupné při předložení Lítačky, která slouží hlavně jako karta městské hromadné dopravy, má (nejen) Pražany motivovat k návštěvě významných pražských galerií a muzeí. Magistrát vyčlenil na tento projekt 13 milionů korun. „Klíčem k výběru institucí bylo zaměření na příspěvkové organizace Prahy a držitele víceletého grantu v oblasti výtvarného umění, muzejnictví a výstav, jimiž jsou Museum Kampa, DOX PRAGUE a Galerie Villa Pellé,“ uvedla radní Třeštíková. Lidé s Lítačkou mohou navštívit s 50% slevou v červenci i v srpnu také Vyšehrad, Muzeum hlavního města Prahy, Galerii hlavního města Prahy, Obecní dům, Výstaviště či Staroměstskou radnici.

Byť Ruppert v reklamní spotu láká na prázdném Karlově mostě na metropoli bez davů, o uplynulém víkendu bylo centrum zaplněno turisty. Ačkoliv rozdíl oproti minulosti byl patrný – převažovali lidé z Česka, ulicemi se procházely rodiny s dětmi. Někteří užasle koukali na neobvykle velké množství lodiček a šlapadel na Vltavě. Podniky uzpůsobily současné situaci také ceny. A třeba před zmrzlinárnou na Újezdě stála fronta, z níž se ozval další důkaz, že Praha v „pokoronavirové“ době zajímá především domácí turisty: „Já chcu karamel!“