Nastudoval ji s nimi Ondřej Sokol, který se dosud zcela systematicky věnoval anglosaské dramatice. V tomto případě jde tedy o jeho první režii současného francouzského tex­tu.

„Už když jsem si tu hru přečetl, uvědomil jsem si, že je dalším krokem v našem nastoleném trendu, totiž ve studiu hereckého výrazu. Yasmina Reza, původem herečka, ji opatřila velice kvalitními dialogy, a to je hodnota, kterou si při běžném čtení hned neuvědomíte. Jakmile jsem si je ale rozdělil do čtyř hlasů a uslyšel je, tak mě až překvapilo, jak dokonalou strukturu ty její dialogy mají,“ uvedl Sokol.

Děj hry vychází, aspoň na první pohled, z banální zápletky – jeden chlapeček urazí druhého, ten vezme klacek a vyrazí mu dva zuby. Jejich rodiče se musí sejít a promluvit si o tom, jak celou situaci civilizovaně vyřešit.

„Autorka umí mistrně demaskovat principy toho, na co si všichni hrajeme ve chvíli, kdy na společenské úrovni řešíme nějaký problém. Všechny ty hrůzy, které v sobě nosíme za milou usměvavou maskou, vypadají navenek velmi jemně. Přitom jde o masakr, v této hře naprosto extrémní. A to nás na jejím zkoušení velmi bavilo,“ podotkl režisér.

Už teď jej velice zajímá, jak budou na představení diváci reagovat. „Skoro bych byl rád, kdyby měli trapný pocit z toho, že se té nepříjemné situace coby voayeři účastnili,“ doplnil.

Podle ředitele a uměleckého šéfa Činoherního klubu Vladimíra Procházky si některou z repríz nenechá ujít ani sama autorka. „Když jsme byli s Láďou Smočkem u Milana Kundery domlouvat definitivní podobu textu Ptákoviny, kterou jsme nedávno uvedli v premiéře, tak jsme se při té příležitosti s Yasminou Rezou setkali. Bylo to velice příjemné, vůbec jsem nečekal, že si tak rychle a snadno porozumíme. Takže se na její příjezd těším. A hlavně se těším, že se jí bude líbit to, co už budeme stoprocentně umět,“ dodal Procházka.