Jako by se snažila vyrovnat rivalovi ze Sparty, jenž veřejnost oslovuje všemi možnými směry. Naposledy třeba rozsáhlým dárcovstvím sparťanské krve.
„Chceme se neustále rozvíjet a dostát jménu Sparta,“ tvrdí generální manažer Petr Bříza.

Holešovický klub se stoletou tradicí si buduje pevné místo ve společnosti a utužuje vazbu se svými fanoušky. Výsledek? Loňská návštěvnost se oproti předchozímu roku zvedla o třicet procent a překonala úctyhodný průměr šesti tisíc lidí na zápas.

Ale také Slavia se už vydala za stejným cílem. I když trochu odlišnou cestou. Z Pardubic v létě angažovala marketingovou posilu Jana Kratochvíla, aby s příznivci sešívaných našel společnou řeč. „Spolupráce s fanklubem se dostala na dobrou úroveň,“ libuje si nyní Kratochvíl. Uspokojený však ještě není.
Třebaže i do Sazka Areny začalo chodit v průměru o osm set lidí víc. „Ale číslo má být ještě vyšší,“ říká Kratochvíl. Přesto je Slavia na vzestupu. A nejen na tom herním.

Oproti loňsku změnila cenovou politiku a brány chrámu otevírá za levněji. „Ovšem vše má své hranice,“ upozorňuje funkcionář. „Nemůžeme hrát vabank.“
Oba pražské kluby přitom vymýšlí, jak přilákat do svých arén stále více nadšenců. Ta modernější ve Vysočanech nabízí luxusní komfort. Ta v Holešovicích zase nádech historie i výjimečné atmosféry.Vyberete si?

„Inspirujeme se po celém světě a snažíme věci měnit k lepšímu,“ pokračuje manažer Bříza. „V naší stařičké hale se sice dělají show obtížněji, ale zase máme jinou výhodu: tradici.“

Slávisté naopak věří, že za dostupnou cenu poskytnou zážitek v pohodlí, které nabízí Sazka Arena, pýcha moderních hal. Kratochvíl však přiznává, že vše ještě není zcela ideální. „Máme třeba mezery v hudbě nebo s umístěnim moderátora.“ Den před derby bylo prodáno devět a půl tisíc lístků. Bude rekordní návštěva?