Hasiči nejprve zajistili vypnutí přívodu elektrické energie do parkovacího domu a odpojení elektrovozu od napájecího stojanu. Pak začali hasit dvěma proudy. „Jeden použili na zahašení plamenného hoření a druhý na ochranu okolí, kde stály další zaparkované automobily,“ vysvětlil Ladislav Holomčík ze středočeského Hasičského záchranného sboru.

Po lokalizaci požáru byl celý prostor odvětrán přetlakovými ventilátory. Část jednotek zkontrolovala i patra nad požárem, čímž hasiči prověřili, že se v budově nenacházejí další osoby. Po odvětrání byl vůz naložen na speciální odtahové desky, na kterých byl ručně vytlačen k výjezdu z garáží.

„V další fázi byl požárem zasažený automobil natažen na takzvané odtahové brýle a odvezen na volné prostranství k připravenému kontejneru, kde hasiči ze slánské stanice vůz vyvázali k hydraulické ruce a následně ho fiktivně ponořili do vodní lázně,“ popsal finální fázi Holomčík. Likvidace požáru byla operačnímu středisku ohlášena ve čtvrt na dvanáct.

Cvičení se zúčastnili hasiči z Kladenska, Dolních Břežan a Zvole, přijeli však i profesionálové z Prahy, kteří mají na centrální stanici Sokolská k dispozici vyprošťovací toyotu. Ze středních Čech dorazilo z různých směrů rozmanité vybavení.

„Stanice Jílové vyslala prvovýjezdovou cisternovou stříkačku a technický automobil, stanice Slaný kontejner na hašení elektromobilů a pneumatik a stanice Kladno prvovýjezdovou cisternovou stříkačku vybavenou speciálním vysokotlakým řezacím zařízením CCS Cobra,“ vypočetl ředitel kladenského územního odboru Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje Martin Vondra. S dodatkem, že do cvičení se zapojili také dobrovolní hasiči z Dolních Břežan a Zvole, kteří vyjeli celkem se třemi cisternami.