Galerie: Zaniklá nádraží v Praze

ODSTŘEL. Tak skončila budova těšnovského nádraží v roce 1985. Nádraží Praha-Vyšehrad. Opuštěné nádraží Praha-Bubeneč. Bývalé nádraží Praha-Těšnov. NÁDRAŽÍ TĚŠNOV, vybudované v letech 18721875, s honosně zdobeným triumfálním římským obloukem, korintským sloupovím a alegorickými sochami patřilo k nejkrásnějším nádražím ve střední Evropě. Trať v Modřanech v prvních měsících sloužila výhradně cukrovaru. Teprve 1. března 1882 byla slavnostně zahájena i pro veřejnost a do Modřan přijel první osobní vlak. Budova modřanského nádraží by měla přejít do vlastnictví města. Využít by ji mělo jako zázemí pro městský okruh nebo při revitalizaci sousedního brownfieldu. Původní staniční hrázděná budova Královských Vinohrad se nacházela mezi oběma tratěmi a ke krátkým nástupištím vedl nadchod. Fasádu bývalého nádraží Královské Vinohrady dodnes zdobí znak Vinohrad, český lev a kolo s křídly. Nádraží Bubeneč získá nový život, vznikne zde komunitní centrum s názvem Stanice 6. Secesní budova nádraží Vyšehrad byla postavena v roce 1904, její autor je dodnes neznámý. Praha bojuje o vyvlastnění nádraží Vyšehrad, které je v současnosti v havarijním stavu. Nádraží Praha-Vyšehrad. Nádraží Praha-Vyšehrad. Vedle hlubočepského nádraží se rozkládal velký areál továren. Vpravo od trati se nachází rozsáhlý komplex firmy Barta & Tichý, jehož budovy jsou ale dnes již všechny pryč. Bývalé stanici, která v současnosti slouží jako výhybna a její prostory využívá Lesní dětský klub Prokopáček, se dnes již říká „Prokopské údolí – výhybna“. Bývalé stanici, která v současnosti slouží jako výhybna a její prostory využívá Lesní dětský klub Prokopáček, se dnes již říká „Prokopské údolí – výhybna“. Poslední vlaky projely zastávkou Praha-Strašnice mezi vršovickým nádražím a Hostivaří v sobotu 12. prosince 2020 po 23. hodině. Poslední vlaky projely zastávkou Praha-Strašnice mezi vršovickým nádražím a Hostivaří v sobotu 12. prosince 2020 po 23. hodině. Drážní promenáda má vzniknout na místě staré železniční tratě v Praze 10. Drážní promenáda má vzniknout na místě staré železniční tratě v Praze 10. Drážní promenáda má vzniknout na místě staré železniční tratě v Praze 10. Drážní promenáda má vzniknout na místě staré železniční tratě v Praze 10. Drážní promenáda má vzniknout na místě staré železniční tratě v Praze 10.