Posilování Dukly nezná hranic. Vedle zvučných a zkušených jmen vstupuje druholigový tým do sezony také za podpory silných hráčů na internetu. Hlavním partnerem se stala sázková společnost bwin. Dále seznam.cz, se svými portály sport.cz a stream.cz a rovněž i internetový peněžní ústav mBank.

„Netajíme se, že chceme z Dukly vytvořit obchodního partnera na úrovni. S těmito společnostmi z nás půjde marketingový strach. A nejen ve druhé lize,“ hrdě hlásí Martin Lafek, nový předseda představenstva Du­kly.

Vysoké ambice

Vedle nových tváří ve vedení a obchodních partnerů se změnily i ambice. Pryč by měly být obavy ze záchrany. Naopak se myslí na stabilizaci a v blízkém horizontu i postup mezi elitu.

„Ten horizont by mohl být dlouhodobý až střednědobý. Ekonomická stabilita je zajištěna, teď i hráčská. Takže cíl zní: postup hned,“ usmál se Lafek. „Samozřejmě, že bychom chtěli klub nejdříve stabilizovat a zapracovat na integraci nových posil. Když budeme ve středu tabulky nebo atakovat vrchní příčky, nebyl bych proti,“ přiznal Günter Bittengel, kouč Dukly.

Dukla jesilné jméno

Dukla oproti loňské sezoně vsadila na velké a zvučné společnosti a hlavně na svoji legendární tradici. Také navýšila rozpočet klubu na 20 milionů korun, což představuje pětimilionovou injekci navícoproti loňské sezoně.

„Dukla nese velmi silný brand – jméno. To je obrovské lákadlo. Navíc za hranicemi je to díky své historii stále druhý nejznámější klub v Česku, ještě před Slavií. Pro společnost bwin je ctí stát se partnerem Dukly. Snad se stane znovu jedním z nejsilnějších klubů v republice,“ říká Jindřich Rajchl, právník společnosti bwin.

Jde o největší sázkovou společnost na světě s 23 miliony zákazníků, jenž naposledy spolupracovala s Libercem a nyní financuje třeba Real Madrid nebo AC Milán. Vedle bwinu se s Duklou spojil i další gigant, internetový velikán českého trhu seznam.cz. Ten se může chlubit zase denní návštěvou 2,5 milionů uživatelů svých stránek. „Chceme Duklu masivně propagovat na české scéně. Snad bude co nejdřív v první lize,“ prohlašuje ředitel společnosti Pavel Zima, jehož ve stejném duchu doplňuje Jan Horák z mBank.

Hrací čas má přilákat diváky

Dukla s internetovými velikány nechce zůstat jen u holé vzájemné reklamy, ale nabídne online sázení i přímé přenosy po internetu. „Stále probíhají jednání s Českou televizí, která je absolutním vlastníkem práv na 1. a 2. ligu. Ale vypadá to, že spolupráce by mohla být,“ doplňuje Rajchl z bwin.

Pryč se sobotním dopolednem. Hrací den a čas druholigové Dukly půjde vstříc divákům, kterých loni chodilo v průměru 556. Nově se na Julisce bude hrát každý pátek od 19 hodin. „Snad zápasy při umělém osvětlení, známí hráči a dobrý fotbal, lidi přiláká,“ věří Petr Voženílek, generální ředitel Dukly.

První zápas sehraje Dukla už tento pátek s rezervou Sparty. A v nových dresech od adidasu, avšak ne v tradičních barvách. „Jelikož to bylo narychlo, firma nestačila ušít rudou se žlutou. K tradici se vrátíme v další sezoně,“ říká Martin Lafek, předseda představenstva­.

Co říkáte na rozmach Dukly?

Josef Masopust

Moc mě potěšilo, že Dukla chce navázat na minulé roky, kdy klub byl pojmem v celé Evropě. Díky příchodu zkušených hráčů věřím, že nebude docházet ke ztrátám během konců utkání.

Ivo Viktor

Hrozně mě mrzelo ukončení činnosti před 11 lety. Loňské obnovení znamená naději. Se vstupem silných partnerů by se mohla navrátit slavná doba a úspěch.

Václav Samek

Ve fotbale je důležitá stabilizace nejen sportovní, ale i ekonomická. Ta se podařila a já osobně to kvituju. Slyšet o znovuzrození Dukly je balzám.