„Vyrazili jsme do Prahy, abychom zažili atmosféru zápasového dne. Pojďte se s námi podívat, co jsme zjistili,“ láká v úvodu svého vlákna na sociální síti X profil Cult Kits, který se zaměřuje na sběratelství fotbalových dresů. V dalších příspěvcích pak autoři popisují svoji zkušenost se zápasem v Edenu a celkový zážitek si nemůžou vynachválit.
Všechno ale pěkně popořadě. Profil Cult Kits, který na X sleduje téměř 62 tisíc lidí, provádí fotbalové fanoušky celým svým dnem v Praze – od ochutnávání plzeňského piva přes oběd v Havelské jídelně až po samotný zápas.
„Šílené množství fotbalových matrjošek v tomto obchodě! Dokonce měli i Swindon Town,“ podivili se tvůrci nabídce suvenýrů v centru města. Poté už správci profilu Cult Kits zamířili do Edenu, kde měli vše z první ruky – od klubu totiž na derby s Bohemians dostali i fotoakreditaci.
A co říkali samotnému zápasu české ligy? Ocenili dřevěné obložení střechy nad tribunou, vydařené choreo Tribuny Sever s tematikou Harryho Pottera i možnost dát si pivo přímo na stadionu. „Vzácnost pro anglického fanouška,“ napsali se smějícím se emotikonem.
Pozitivní ohlasy si odnesla i přestávková klobása. „Vypadá to příšerně, ale je to výborné,“ říká ve videu jeden z tvůrců.
Pozápasovou pyroshow, kterou si nachystali fanoušci z Tribuny Sever pak označili autoři profilu jako „z jiného světa“. Poté už hosté z Británie zamířili do Sousedského pivovaru Bašta, který dlouhodobě Slavii podporuje, a druhý den strávili návštěvou klubového muzea.
„Nemohli jsme si vybrat lepší dres. Všichni teď fandíme Slavii. Brzy se vrátíme,“ neskrývali tvůrci svoje nadšení v posledním příspěvku.
Cult Kits přitom nebyli prvními významnými tvůrci na sociálních sítích, kteří letos vyrazili na fotbal do Česka. Už před měsícem vydal YouTuber Fiago, kterého odebírá téměř 600 tisíc lidí, svoje video z derby Sparta – Slavia.
Německý videotvůrce provedl své diváky stručně historií obou klubů i vzájemné nevraživosti a poté je vzal jako vlajkonoš i přímo na plochu a poté do zápasové režie stadionu.
„Stadion ještě není plný, protože pořád zbývá víc než třicet minut do zápasu. Fanoušci ale už teď hlasitě vyvolávají svoje hráče. Wow, podívejte se na to,“ ocenil Fiago letenské fanoušky a svým sledujícím nabídl svoje pocity z celého utkání.
„Sparto, máš neuvěřitelnou fanouškovskou základnu. Každému můžu doporučit, aby sem přijel. Úžasné město, dva kluby s šílenými fanoušky. Jsou tihle fanoušci světoví? Říkám vám, že stoprocentně,“ řekl Fiago závěrem svého videa a atmosféru na Letné zařadil ve svém žebříčku na třetí místo za Rapid Vídeň a řecký Panathinaikos a před takové kluby jako Schalke, Hannover, Hamburg nebo Kodaň.
Také německý YouTuber během svého zážitku několikrát opěvoval pyrotechnické prvky, které si oba fanouškovské tábory připravily. A právě pyro na českých stadionech vzbudilo v poslední době ve světových médiích velký ohlas. To, které si připravili fanoušci Slavie po utkání s Bohemians, dokonce sdílela na svých sociálních sítích kanadská televizní síť TSN.